Monday, January 7, 2013

ဟန္းဆက္မ်ားကို ေစ်းႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မ်ား ၿပိဳင္ဆိုင္ေရာင္းခ်လာ


၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ဟန္းဆက္ဆိုင္အေရအတြက္သည္ ေစ်းကြက္အတြင္း၌ သိသိသာသာ တိုးတက္လာခဲ့ေၾကာင္း၊ အသစ္ဖြင့္လွစ္လာသည့္ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မ်ားသည္ ၎တို႔အတြက္ ေစ်းကြက္ေ၀စု ပိုမိုပိုင္ဆိုင္လာႏိုင္ေစရန္ ဟန္းဆက္ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို သိသိသာသာေလွ်ာ့ခ်၍ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပဳလုပ္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

မိုဘုိင္းဖုန္းလိုင္းေစ်းႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးမည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာသည့္ ကာလ၌ ဟန္းဆက္အေရာင္းေစ်းကြက္သည္ သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်လာခဲ့ေၾကာင္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္မႈ နည္းပါးလာသည့္ ကာလ၌ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်၍ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမွာလည္း ပိုမိုျပင္းထန္လာခဲ့ေၾကာင္း ေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကေျပာသည္။ ယခင္က ဟန္းဆက္ေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ေစ်းႏႈန္းအေနျဖင့္ ေထာင္ဂဏန္းမွ် က်ဆင္းတတ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ၌ ေသာင္းဂဏန္းအထိ က်ဆင္းလာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ “အရင္က အေရာင္းဆိုင္ေတြမွာ ဟန္းဆက္အမ်ိဳးအစားကလည္း နည္းတယ္။ အခုက အမ်ိဳးအစားေတြ ေပါသလို   နည္းပညာအသစ္ေတြကလည္း မ်ားလာတယ္။ အေရာင္းကလည္း ေအးလာတယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြကလည္း ရွိလာတယ္။ ေစ်းႏႈန္းေတြက ေမာ္ဒယ္အနိမ့္ေတြမွာ ၃ ေထာင္ေလာက္ကေနစၿပီး ေမာ္ဒယ္အျမင့္ေတြမွာ ေစ်းႏႈန္း ၂ ေသာင္း ေလာက္အထိ ေလွ်ာ့ခ်လာၾကတာ ေတြ႕ရတယ္” ဟု လူႀကီးမင္း ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မွ ဦးကိုကိုေအာင္ကေျပာသည္။ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မ်ားအေနျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ ဟန္းဆက္မ်ားကို ေစ်းႏႈန္း အၿပိဳင္အဆိုင္ ေလွ်ာ့ခ်ေနေသာ္လည္း ၎တို႔အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားမွ ၀ယ္ယူရသည့္ ဟန္းဆက္ေစ်းႏႈန္းမွာ ေလ်ာ့က်ခဲ့ျခင္းမရွိဟု ACE ဟန္းဆက္ အေရာင္းဆိုင္ပိုင္ရွင္ ဦးသန္းထိုက္ကဆိုသည္။ “တခ်ိဳ႕က အ႐ံႈးနဲ႔ေရာင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕က အရင္းေစ်းနဲ႔ေရာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟိုဘက္က၀ယ္တဲ့ေစ်းက က်လာတာမဟုတ္ဘူး။ ပံုမွန္ပဲ။ ဒီဘက္မွာက ဆိုင္ေတြမ်ားလာတယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ မ်ားလာတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ေငြေစ်းကလည္း မာေနခ်ိန္မွာ မူရင္းေစ်းႏႈန္းအလိုက္ ဟန္းဆက္ေစ်းေတြဟာ ၁ ေသာင္းကေန ၂ ေသာင္းေလာက္အထိ ေစ်းက အရင္ထက္ေလ်ာ့က်လာတယ္” ဟု ဦးသန္းထိုက္ကေျပာသည္။ ဒီဇင္ဘာလ စတင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္မ်ား၏ အေရာင္းေစ်းကြက္လြန္စြာေလ်ာ့နည္းလာခဲ့သည္မွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး၏ ေစ်းႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်ေပးမည္ဟုေသာ မိုဘုိင္းဖုန္းလိုင္းမ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။ “လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ေလာက္ကဆုိရင္ ကြန္ပ်ဴတာေစ်းကြက္မွာ အခု ဟန္းဆက္အေရာင္းေစ်းကြက္လိုပဲ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ၿပိဳင္ရတာ ေမာလာတယ္။ ၿပိဳင္ဆုိင္ႏိုင္ျခင္းလည္း မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ေစ်းကြက္ကိုလည္း ခြဲေ၀စားေသာက္ၿပီးသလိုျဖစ္သြားေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္းပဲ ျပန္ျဖစ္သြားတာ ေတြ႕ရတယ္” ဟု ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ အိုင္တီ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကေျပာသည္။ 
ေရးသားသူ -ျမင့္ေက်ာ္လိႈင္
Internet Journal

No comments:

Post a Comment