ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲလွ်က္ရွိေသာ အငွားယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ေနမႈမ်ားႏွင္႔ပတ္သက္၍ အလွ်င္အျမန္အေရး ယူေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ရန္ ၾကပ္မတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ(ဗဟို) က သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တကၠစီယာဥ္မ်ားျပားလာၿပီး ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ ၾကပ္တည္းျခင္း မ်ားေၾကာင့္ စက္တင္ဘာလ (၂၈)ရက္ေန႔ ႏုိင္ငံေရး ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးညိႇႏိႈင္း အစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးျမင္႔ေဆြက မထသ(ဗဟို) အား တာ၀န္ေပး အပ္ထားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္
ဖြဲ႕စည္းေစခ်င္ပါတယ္။ လက္ရွိတကၠစီယာဥ္မ်ား ႀကီးၾကပ္ဖို႔
စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းဖို႔ အဖြဲ႕ကိုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ ယာယီဖြဲ႕အားျဖင့္
ဖြဲ႕စည္းထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုန္ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြ
စည္းမရွိကမ္းမရွိျဖစ္ေနတဲ့ ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့
ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာလွ်င္ ဒီလုပ္ငန္းႀကီးက ေအာင္ျမင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။” ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္း၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕မွ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္က ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ဥပေဒ အမွတ္ ၁၁/၉၀ တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး၏ တာ၀န္မ်ားမွာ ယာဥ္ႏွင့္ အေႏွးယာဥ္မ်ားသြားလာျခင္း၊ ရပ္နားျခင္းတိုု႔ႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ စည္းကမ္းမ်ား သတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္
စီးတီးတကၠစီယာဥ္မ်ားႀကီးၾကပ္ေရးဌာနအေပၚမွာ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ လမ္း/တံတား ဌာန ဒုတိယဌာနမွဴး အင္ဂ်င္နီယာဌာန
ဦးစိုးၿမိဳင္က ေဆြး ေႏြးခဲ႔ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင္႔ ၎အခ်က္မ်ားအား အေျခခံကာ ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ
တကၠစီ စည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းေရးႏွင္႔ပတ္သက္၍ မထသ (ဗဟို) မွလည္း ရန္ကုန္တုိင္း
ေဒသႀကီး ခရိုင္ေလးခရိုင္ကို အေျခခံကာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ (သို႔)
အသင္းအားဖြဲ႔စည္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အခုလိုဖြဲ႕စည္းတဲ့အခါမွာ
ခရိုင္တကၠစီယာဥ္ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕ေတြျဖစ္တဲ့ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕ ေတြက
လုပ္ေနတဲ့တာ၀န္ေတြကို လႊဲေပးႏိုင္မလား။ ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈေတြပါသလုိ
ေဆာင္ရြက္ ရမယ္႔ လုပ္ငန္း ေတြပါတယ္။ စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒ နဲ႔လုပ္ ထားတာကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေက်ာ္လႊား ၿပီး လုပ္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္
တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕အမိန္႔ကို နာခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။”ဟု မထသ (ဗဟို) ဥကၠဌမွ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
၎တို႔အေနျဖင့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ယူရမည္ျဖစ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းဖြဲ႕စည္းမည္ဆိုပါက မထသ (ဗဟို) အေနျဖင့္ အားနည္းခ်က္မ်ား မ်ားရွိႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ၄င္းက ဆိုသည္။
“ဥပမာ
အေရွ႕ပိုင္းခရိုင္က သတ္မွတ္ေပးထားသည့္ယာဥ္သည္
မူလပိုင္ရွင္ကအေရွ႕ပိုင္းကျဖစ္ၿပီး ေတာင္ပုိင္းခရိုင္မွာ ယာဥ္ကေရာက္ေနၿပီး
ယာဥ္ေတြက၀ယ္ယူၿပီးေတာ့ေျပာင္းလဲျခင္းမလုပ္ၾကဘူး။ အဲ့လိုျပသာနာေတြကို
ေျဖရွင္းဖို႔ကလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်ိန္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ခ်က္ခ်င္းဖြဲ႕စည္းဖို႔ အတြက္ကေတာ့ ဖြဲ႕လို႔ေတာ့ ရတယ္။” ဟု မထသ (ဗဟို) ဥကၠဌ ဦးလွေအာင္က ဆက္ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီကိုလည္း ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ထိ
ဖြဲ႔စည္း သြားရန္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ လ်ာထားၿပီးျဖစ္သည္။
တကၠစီယာဥ္မ်ားမွတ္ပံုတင္ရန္
တိုင္းေဒသႀကီး စီမံကိန္းဦးစီးဌာန တိုင္းပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းဦးစီး
ဌာနတြင္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ မ်ားရယူရၿပီး တိုင္းအဆင့္ ယာဥ္စည္း
ကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ အဖြဲ႕မ်ား ခရိုင္တကၠစီအဌားယာဥ္မ်ား
ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ထံ မွတ္ပံုတင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။
အေရွ႕ပိုင္းခရိုင္တြင္
မွတ္ပံုတင္ရန္ (၁၃၄၈၁) စီးရွိရာတြင္ (၆၈၅၆)
စီးမွတ္ပံုတင္ၿပီးစီးသြားၿပီးေၾကာင္း၊ အေနာက္ပိုင္းခရိုင္တြင္ (၈၂၁၂) စီး၌
(၃၁၈၁) ၿပီးစီးသြားၿပီးေၾကာင္း၊ ေတာင္ပိုင္းခရိုင္တြင္ ၄၁
စီးမွတ္ပံုတင္ၿပီးစီးသြားၿပီး (၆၁၂) စီးမွတ္ပံုတင္က်န္ရွိေၾကာင္းႏွင္႔
ေျမာက္ပိုင္းခရိုင္တြင္ (၁၀၆၀) စီးမွတ္ပံုတင္ၿပီးစီးသြားၿပီး (၁၂၆၅) စီး
က်န္ရွိေနေသးေၾကာင္း စည္ပင္သာယာ႒နက သိရသည္။
ထက္ေအာင္ခန္႔ (ျမစ္မခ)
No comments:
Post a Comment