Saturday, August 25, 2012

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေရႀကီးျခင္း ျပႆနာမ်ား

Ever November | 8/25/2012 04:01:00 PM | Best Blogger Tips

လြန္ခဲ့ေသာ အပတ္မ်ားမွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ CBD ၿမိဳ႕စီးပြားေရးွဇုန္္ျပႆနာ၊ယဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာ၊ သမိုင္းအ ေမြအႏွစ္မ်ားထိန္းသိ္မ္းႏုိင္ေရးျပႆနာစသည္မ်ားကိုတင္ျပခဲ့ရာယေန႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား
တြင္ ေရတင္ျခင္း ေရႀကီးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္ျပပါမည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး သမိုင္းတေလွ်ာက္ေျပာင္းလဲ ႀကီးထြားလာပုံကို အၾကမ္းအားျဖင့္ စတင္၍ သုံးသပ္ရေပမည္။ ပထမဦးစြာ ၁၉ ရာစုအဆံုးပိုင္း၊ ဒုတိယ အဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္ပြဲအၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စတင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကရာ ထိုအခ်ိန္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ဧရိယာမွာ ယခုၿမိဳ႕ထဲေခၚ ကမ္းနားလမ္းမွစ၍ ေျမာက္ဘက္ Winsor road ေခၚ ရွင္ေစာပုလမ္း၊ ဗဟန္းႏွင့္ ကန္ေတာ္ ေလးတို႔ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ၃၃ ့၂ စတုန္းမိုင္ခန္႔ ရွိခဲ့ပါသည္။ ဒုတိယ တိုးခ်ဲ႕မႈအေနႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပတ္၀န္ က်င္ႏွင့္အတူ ေရႊေတာင္ၾကားရပ္ကြက၊္ အင္းလ်ားလမ္း။ Windermere ေခၚ သံလြင္လမ္း စေသာေနရာမ်ားကို ၁၉၂၀ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ စမ္းေခ်ာင္းစေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ ၁၉ ရာစုအဆုံးပိုင္း မွစ၍ ၿမိဳ႕ ျပင္ေနရာမ်ား Suburbs အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။
အျခားေသာ ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရန္ကင္း၊ေတာင္ဥကၠလာ၊ ေျမာက္ဥကၠလာႏွင့္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းရွိ သာေက တၿမိဳ႕တို႔မွာ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီးမွ တိုးခ်ဲ႕ၿမိဳ႕မ်ားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မည္သည္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ေရႀကီးရသည္၊ ေရႀကီးရသည္မွာ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ၿခဳံ၍ ေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္ ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ နိမ့္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ေရတင္ေရႀကီး၊ ျမင့္ေသာေနရာမ်ားတြင္ လြတ္ဟုသာ သုံးသပ္ႏိုင္ပါသည္။ ၿခဳံ၍ တင္ျပရေသာ္ တၿမိဳ႕လုံးအတြက္ Sewage and Drainage Plan ေရျမာင္းႏွင့္ ေရဆိုးထုတ္စနစ္ စီမံေရးဆြဲ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႀကီးေရတက္ရေသာ အၾကာင္းအရငး္မ်ားကုိ အပိုင္းလိုက္လည္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိ ႏုိင္ေပသည္။
အထူးသျဖင့္ စီးပြားေရးဇုန္ဟုေခၚၾကေသာ ၇ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေရတင္ေရႀကီးျခင္း၊ ယခုအခါမ်ားတြင္ ပိုမိုၾကန္႔ၾကာျခင္း အ ေၾကာင္းအရင္းမ်ားမွာ သိသာရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေပသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၁၉ ရာစုႏွစ္အဆုံးပိုင္တြင္ ျဗတိသွ်တို႔စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္စဥ္ကထိုၿမိဳ႕ထဲပိုင္းေနရာမ်ားကုိ ေလးေထာင့္
ပုံစံျဖင့္ ေရေျမာင္းမ်ား၊ မိလႅာစနစ္မ်ားႏွင့္အတူ စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ေပသည္။ ထိုစဥ္က ကမ္းနားလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ sluice ေခၚေရတံႀကီးမ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားခဲ့ရာ ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္မီက ေရႀကီးေရတင္ျခင္းသည္ ႀကီးမားေသာ ျပႆနာတရပ္ဟု မွတ္တမ္းမ်ား တြင္ မေတြ႔ခဲ့ပါ။ ယခုအခါ ထုိယာဥ္သြားလာမႈ အသိပ္သည္းဆုံး လူဦးေရ အသိပ္သည္းဆုံးေနရာတြင္ ေရႀကီးေရတင္ျခင္း သည္ ျပႆနာတရပ္ဟု အမ်ားလက္ခံလာၾကေသာ အေၾကာင္းအရင္းတုိ႔ကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။
Green zone ေခၚ စိမ္းလန္းနယ္ေျမမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာျခင္း
စိမ္းလန္းစိုျပည္နယ္ေျမမ်ား၊ ပန္းၿခံမ်ားသည္ လူမ်ားအနားယူရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ယင္းေနရာတို႔သည္ percolation ေခၚ ေျမႀကီးထဲသို႔ ေရစိမ့္၀င္ျခင္းအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း လိုအပ္ေပသည္။ ၿဗိတိသွ်တို႔ စီမံကိန္းေရးဆြဲ သြာ၍ ၎တို႔၏ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိ္န္းမူ၀ါဒမ်ား (British town design principles) အရ လူဦးေရႏွင့္ ပန္းၿခံတို႔ အခ်ဳိးအတိုင္း အတာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ထိုေလးေထာင့္ကြက္ပုံ လမ္းမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ စီးပြားေရးဇုန္တြင္ အလယ္တြင္ Fytche Square ေခၚ ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ၊ အေနာက္ဘက္ျခမ္းတြင္ western park ေခၚ သခင္ျမပန္းၿခံႏွင့္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းတြင္ Dufferin Park ဟု ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုအခါ ထိုအေရွ႕ဘက္ပန္းၿခံ၊ ကုန္သည္လမ္းႏွင့္ အေနာ္ရထားလမ္းၾကား၊ Enden road အီဒင္လမ္းေခၚ ဗုိလ္တေထာင္ဘုရားေစ်းလမ္း၏ အေရွ႕ဘက္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီႀကီးမ်ား၏ အေဆာက္အဦမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိေပၿပီ။
Balancing drains ေခၚ ေရႏုတ္ေျမာင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ ဖယ္ရွားျခင္း
၁၉ ရာစုအဆုံးပိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္စဥ္ကထိုၿမိဳ႕လယ္၏ ေရႏုတ္ေျမာင္းစနစ္ကိုလည္း အေရးႀကီး ေသာ ႏွစ္ေနရာ၊ အေရွ႕ဘက္ႏွင့္အေနာက္ဘက္တို႔တြင္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ စာေရးသူတြင္ရွိေသာ၁၉၂၄ခုႏွစ္ ေျမပုံအရအေနာက္ဘက္တြင္ရန္ကုန္ေဆးရုံႀကီး၏ ေတာင္ဘက္ ေရႊတိ
ဘုရားလမ္းပင္စ၍ အေနာ္ရထားလမ္းအတိုင္း အေနာက္ဘက္သို႔ ေဖာက္လုပ္ထားၿပီး ယခု ေအာင္ရတနာလမ္း၊ ေရေပၚဟိုတယ္အနီးတြင္ ေတာင္ဘက္သို႔ေကြ႔၍ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲသို႔ စီးဆင္းေစခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ အေနာ္ရထာလမ္း၏အေနာက္ဘက္ျခမ္းကို စာေရးသူတြင္ ရွိေသာ ၁၉၂၄ မွ ေျမပုံတြင္ canal street ဟုု ေရးသားထားသည္။ ထုိနည္းတူစြာ အေရွ႕ဘက္တြင္ ယခင္ကcreekstreet ေခၚယခုဗိုလ္ျမတ္ထြန္းလမ္းႏွင့္ယဥ္ၿပိဳင္၍ ေတာင္ဘက္ေျမာက္တန္း၍ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာ ထိုေရႏုတ္ေျမာင္းသည္ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမး္အထိပင္ ေဖာက္ခဲ့သည္။ယခုအခါထိုေရးႀကီးမႈ၊ ေရတင္မႈကိုထိန္းေသာ အဓိက ေရႏုတ္ေျမာင္ႀကီးမ်ားသည္အပိုင္းအစမ်ားသာ ေတြ႔ရွိႏုိင္၍ယင္းတို႔၏စီးဆင္းစုပ္ယူႏုိင္မႈမွာလည္း
 ေလ်ာ့နည္းေစေတာ့မည္။အထူသျဖင့္အေရွ႕ဘက္ျခမ္းရွိcreekstreet ေခၚဗိုလ္ျမတ္ထြန္းလမ္းရွိ ေရဧရိယာကို ပိတ္၍ပင္အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။
ၿမိဳ႕လယ္ ေရႏုတ္ေျမာင္းစနစ္ကို အေရးႀကီးေသာ ႏွစ္ေနရာ၊ အေရွ႕ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္တို႔တြင္ တည္ေဆာက္ထားရွိခဲ့သည္
ေရႏုတ္ေျမာင္းဟု ျမန္မာအေခၚအေ၀ၚကုိ အဂၤလိပ္စကားႏွင့္ Balancing pound/canal/creek စသည္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚၾက ရာ ဘာသာရပ္ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးတြင္ တိက်ေသာ အေျဖပါ၀င္လ်က္ရွိသည္။ ထုိေရႏုတ္ေျမာင္းႀကီးမ်ားကို ပိတ္ျခင္း၊ အေပၚ တြင္တက္၍ အိမ္ေဆာက္ျခင္းစသည္တို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ၏ ေရတင္ျခင္း၊ ေရႀကီးၿခင္းတို႔၏ အေၾကာင္းရင္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔အျပင္ ကမ္းနားလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ယခင္က Sluice ေခၚေရတံႀကီးမ်ားရွိခဲ့သည္။ ယင္းတို႔ ယခုအခါ အလုပ္လုပ္ေနေသးရန္ ပုံမွန္စစ္ေဆးရန္ လုိအပ္လ်က္ ရွိေပသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရတင္ျခင္း၊ ေရႀကီးျခင္းျပႆနာမ်ားကို ၿခဳံ၍သုံးသပ္ေသာ္…
- ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ တို႔ခ်ဲ႕ၿမိဳ႕မ်ားျဖစ္ေသာ ဥကၠလာပ၊ သာေကတ၊ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္မ်ား စသည္တို႔တြင္ ေရႀကီးေရတင္ျခင္းသည္ စတင္ ေဆာင္လုပ္စဥ္ကပင္ ေရစီးဆင္းပုံတုိ႔ကို ေလ့လာ၍ စနစ္တက် ေရေျမာင္းမ်ာႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ရန္ အခ်ိန္မရွိခဲ့ ျခင္း။
- ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲေခၚ စီးပြားေရးဇုန္ ၇ ႏွစ္ ၿမိဳ႕နယ္တြင္
(၁) ပန္းၿခံမ်ား၊ စိမ္းလန္းဧရိယာမ်ားေပၚ အိမ္မ်ားေဆာက္လုပ္ၾကျခင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ percolation area ေခၚ ေျမႀကီးထဲသို႔ ေရစိ္မ့္၀င္ျခင္း နည္းပါးလာျခင္း။
(၂) ေရႏုတ္ေျမာင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း၊ ေရ ဧရိယာမ်ားေပၚတက္၍ အိမ္ေဆာက္ၾကျခင္း။
(၃) ေရတံေခၚ Sluice မ်ားကို ပုံမွန္ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ျခင္းတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္ ၁၅ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၁ ၊ အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၆၀
ဓါတ္ပံု …Eleven Media Group
naytthit.net

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1