ရာဘတ္- ရီယိုဒီဂ်ေနး႐ိုးၿမိဳ႕၌ က်င္းပေသာ အဓိကက်သည့္ ထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုက ကမၻာ့စီးပြားေရး စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရးကို ေဆြးေႏြးသည့္အတိုင္း ေနစြမ္းအင္ျဖင့္ေမာင္းေသာ ေလယာဥ္ တစ္စင္း သည္ ဇြန္လ ၂၂ ရက္ေန႔ အေစာပိုင္း၌ ေမာ္႐ိုကိုသဲကႏၲာရေပၚ ၎၏ ပ်ံသန္းမႈကို အၿပီးသတ္ကာ အသစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာ စြမ္းအင္ကို ခင္းက်င္းျပသလိုက္သည္။
ရာဘတ္ၿမိဳ႕မွ ၾကာသပေတးေန႔ မိုးေသာက္ခ်ိန္၌ စတင္ပ်ံတက္ၿပီးေနာက္
ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံလုပ္ ေနစြမ္းအင္ျဖင့္ ေမာင္းေသာ ေလယာဥ္သည္ ကြာဇာဇိတ္
ၿမိဳ႕တြင္ သန္းေခါင္ယံေက်ာ္ ၂၆ မိနစ္ ၌ဆင္းသက္ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေလယာဥ္မႉး အင္ဒရီေဘာ့ခ်္ဘာ့ဂ္က ေအာင္ျမင္မႈ
အခြင့္အလမ္းကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္ေနေၾကာင္း ၿဂိဳဟ္တု ဖုန္းျဖင့္ ေအအက္ဖ္ပီ
သို႔ေျပာျပၿပီး ေလယာဥ္ဆင္းသက္ခါနီး ၌ ၎ခရီးက အံ့ခ်ီးဖြယ္ေကာင္းသည္ဟု
ေျပာသည္။
ကြာဇာဇိတ္တြင္ ရာသီဥတုမွာ သာယာၿပီး ယခင္အခ်ိန္ကထက္ သဘာ၀မိခင္က ပိုၿပီးအေလးသာပံုရ ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။
ေဘာ့ခ်္ဘာ့ဂ္သည္ ဇြန္လ ၁၃ ရက္ေန႔၌ သဲကႏၲာရကိုျဖတ္ရန္ ပထမ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း အက္တလက္စ္ ေတာင္မ်ားတြင္ ေလထန္သျဖင့္ ျပန္လွည့္ခဲ့ရသည္။
ထိုခရီးသည္ ေနရင္း
ေဒသျဖစ္ေသာ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံမွ စပိန္၊ ထိုမွ ေမာ္႐ိုကိုသို႔ ခရီးစဥ္၏
ေနာက္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္သည္။
ယခုလအေစာပိုင္း၌ ေရာင္းရင္း တီထြင္သူႏွင့္ စြန္႔စားသူ ဘာထရန္
ပစ္ကာ့တ္သည္ ေနစြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ကို မက္ဒရစ္မွ ရာဘတ္သို႔ ပ်ံသန္းခဲ့ဖူးသည္။
ေသာၾကာေန႔၌ ေလယာဥ္ဆင္းသက္
သည့္ ကြာဇာဇိတ္သည္ ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးဆံုး ေနစြမ္းအင္ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ံု တည္ေဆာက္ရန္ ေမာ္႐ိုကို အာဏာ
ပိုင္မ်ားက စီစဥ္သည့္ေနရာျဖစ္သည္။
နည္းပညာအဆင့္ျမင့္ ေလယာဥ္တြင္
ဧရာမဂ်က္ေလယာဥ္၏ ေတာင္ပံု တစ္လ်ားရွိၿပီး အလတ္စားအရြယ္ ကား၏အေလးခ်ိန္ထက္ မပိုေပ။
ေလယာဥ္ပန္ကာမ်ားကို ေမာင္းသည့္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ ေလးလံုးကို အားျပန္ သြင္းေပးေသာ ဆိုလာဆဲလ္ ၁၂,၀၀၀ တပ္ဆင္ ထားသည္။
ကြာဇာဇိတ္သည္ ေမာ္႐ိုကိုၿမိဳ႕ေတာ္ မွ ကီလိုမီတာ ၅၅၀ ကြာေ၀းၿပီး ၁၇ နာရီခြဲ အခ်ိန္ယူခဲ့သည္။
၎တို႔ခန္႔မွန္းထားေသာ ၁၆ နာရီထက္ အနည္းငယ္ ပိုသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ထိုခရီးကို Swiss Solar Impulse ကုမၸဏီႏွင့္ Moroccan Agency for Solar Energy တို႔ ပူးတြဲစီစဥ္ခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာလ၌ ေနစြမ္းအင္ျဖင့္ ေမာင္းေသာ ေလယာဥ္သည္ မက္ဒရစ္
မွ ရာဘတ္သို႔ ကီလိုမီတာ ၂,၅၀၀ ခရီးကို ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရာ ယမန္ႏွစ္က ပါရီႏွင့္ ဘရပ္ဆဲလ္ၾကား ေလယာဥ္ခရီးအၿပီး
အရွည္ဆံုးျဖစ္ၿပီး တိုက္ႀကီးႏွစ္ခုၾကား ပထမဆံုးျဖစ္သည္။
Myanmar Times
No comments:
Post a Comment