ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္၊ တိုင္းမွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခင္ေဇာ္ဦးပံု
ဒုတိယ မန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာမွာ
ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး သန္းထြန္း (DSA - 17)၊ ယခင္ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး
ေမာင္ေမာင္ (DSA - 15 ) ၏ ေနရာျဖစ္သည္။ ၎၏ ေနရာသည္လည္း ၀င္ေငြ
အလြန္ေကာင္း၏။ ပစၥည္း ေလွ်ာက္လႊာမ်ားအား ၎မွတဆင့္ စီးပြားေရး
ဦးပိုင္ဥကၠဌသုိ႔ တင္ျပရသည္။ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး သန္းထြန္းသည္ စီးပြားေရး
ဦးပိုင္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန အႀကီးအကဲလည္း ျဖစ္သည္။ ၎သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
စီမံေရး၊ ၀န္ထမ္းခန္႔ထားေရးႏွင့္ ပစၥည္းေလွ်ာက္လႊာမ်ားအား ကိုင္တြယ္ထားသည္။
ဥကၠဌရုံး၏ အတြင္းေရးမွဴးမွာ
ဗိုလ္ႀကီးတင္ေမာင္ (DSA - 26) ျဖစ္ၿပီး ၎သည္ ဥကၠရုံး၏ အေထြေထြ
ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရသည္။ စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန၏ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာမွာ ဗိုလ္မွဴးေလးတင္ျဖစ္၍ အသက္ (၈၀)
ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရး
ဦးပိုင္လီမိတက္သည္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားကဲ့သိ႔ု အသက္ (၆၀) ျပည့္၍ ပင္စင္ယူစရာ
မလိုဘဲ လုပ္ႏိုင္ပါက မေသမခ်င္း လုပ္ႏုိင္သည့္ အခြင့္ထူးကို ေပးထားပါသည္။
စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန၏ လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာမွာ
ဗိုလ္မွဴးေမာင္ေအး (OTS – 58) မွ ၎၏ လက္ေအာက္ အႀကီးတန္းစာေရး မသႏၱာဦးအား
ေျခေတာ္တင္ရာတြင္ ကုိယ္၀န္ရွိသြားသျဖင့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ လက္ထပ္ယူလိုက္ရသူ
ျဖစ္သည္။
ျမ၀တီ ထေရးဒင္း ကုမၸဏီလီမိတက္အား
ဗိုလ္မွဴးႀကီး ျမင့္ေအာင္ (DSA -12) မွ မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာအျဖစ္
တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သည္။ ျမ၀တီ ထေရးဒင္း ကုမၸဏီလီမိတက္သည္ ႏိုင္ငံျခားႏွင့္
သြင္းကုန္/ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အက်ိဳးတူ ဖက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားအား အဓိကထား
လုပ္ကိုင္ေသာ ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္သည္။ ျမ၀တီ ထေရးဒင္းမွ သြင္းကုန္/ထုတ္ကုန္
လုပ္ငန္းအမ်ားစုကိုလည္း တပ္မေတာ္မွ အခြင့္ထူးခံ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏
မိသားစု၀င္မ်ား ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သည့္ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိၾကသည္။
ဥပမာ - ဦးေတဇ ျမန္မာဘီယာ ျဖန္႔ျဖဴးေရး
လုပ္ငန္းအား ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ေန၀င္း (DSA -17) မွ ဒါရိုက္တာအျဖစ္
တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္သည္။ ျမန္မာဘီယာ ေရာင္းခ်ခြင့္ ပါမစ္သည္
စီးပြားေရးဦးပိုင္သို႔ သြင္းေစ်း (၁၀) သိန္း ငါးေသာင္းက်ပ္သာ ျဖစ္ၿပီး၊
ျပင္ပေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္ (၃၀) သိန္း နီးပါး ေစ်းရွိသည္။ ျပည္သူလူထု
မဆိုထားႏွင့္ ေအာက္ေျခ တပ္မေတာ္ အရာရွိ စစ္သည္မ်ားပင္ ေလွ်ာက္ထားပါက
ပါမစ္ရရွိမႈ နည္းပါးၿပီး တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီးအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္
ဆက္ႏြယ္သူမ်ားသာ ပါမစ္ ရရွိၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပ္မေတာ္အတြင္း
စိတ္၀မ္းကြဲမႈႏွင့္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
ဗႏၵဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းအား
ဗိုလ္မွဴးႀကီး မ်ိဳးျမင့္ (OTC – 1) မွ မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာအျဖစ္ တာ၀န္ယူ
ေဆာင္ရြက္သည္။ ဗႏၵဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေအာက္တြင္ ဗႏၵဳလ ကုန္စည္
ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း၊ ေလအိပ္ကားမ်ား ဌားရမ္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း
လုပ္ငန္း၊ ေရႊမန္းသူ (ရန္ကုန္- မႏၱေလး)၊ ရွမ္းမေလး (ရန္ကုန္-ေတာင္ႀကီး)၊
ေရႊၿမိဳင္သူ (ရန္ကုန္-ေမာ္လၿမိဳင္)၊ ေတာ္၀င္ (ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္)၊
ေရႊမန္းသူ (ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္)၊ ေတာ္၀င္ (ေနျပည္ေတာ္-မေကြး) အေ၀းေျပး
ယာဥ္လိုင္းမ်ား၊ ပါရမီ (Taxi) (ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း)၊ ေတာ္၀င္ (Taxi)
ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕တြင္း၊ ယဥ္လိုင္းမ်ား ပါ၀င္ပါသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား
ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ယဥ္ေမာင္စိန္ (OTS-30)၊ ပါရမီ (Taxi) မ်ားအား
ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး သိန္းထြန္း၀င္း (DSA - 20)၊ အေ၀းေျပး ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား
ဗိုလ္မွဴး ၾကည္လင္း (DSA - 9) ႏွင့္ ေတာ္၀င္ (Taxi) ႏွင့္ ေတာ္၀င္
(ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕တြင္း) ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ကိုကိုႀကီး
(DSA - 22) တို႔မွ ဒါရိုက္တာမ်ားအျဖစ္ အသီးသီး တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ ယဥ္ေမာင္းမ်ား ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားအျဖစ္
လုပ္ကိုင္လိုသူမ်ားသည္ အလုပ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ လြယ္ကူမႈ မရွိဘဲ အထက္ေဖာ္ျပပါ
တာ၀န္ခံ အရာရွိႀကီးမ်ားထံသို႔ လာဘ္ထုိးမွသာ အလုပ္ရရန္ ေသခ်ာပါသည္။
ပါရမီ (Taxi) ႏွင့္ ေတာ္၀င္ (Taxi)
မ်ားသည္ တစ္ရက္ေမာင္းႏွင္ေၾကး က်ပ္တစ္ေသာင္းသာ ျမန္မာ့စီးပြားေရး
ဦးပိုင္လီမိတက္သို႔ ေပးသြင္းရၿပီး ျပင္ပတြင္ (Taxi) ကား
ပါမစ္ရရွိသူမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထံမွ စေပၚေငြ (၅) သိန္းႏွင့္
တစ္ရက္အုံနာခ က်ပ္ တစ္ေသာင္းခြဲမွ ႏွစ္ေသာင္းက်ပ္ အထိ ရရွိၾကပါသည္။ ပါရမီ
(Taxi) ကားပါမစ္မ်ားအား တပ္မေတာ္မွ အခြင့္ထူးခံ အရာရွိႀကီးအခ်ိဳ႕ႏွင့္
၎တို႔ မိသားစု၀င္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနသူမ်ားသာ အမ်ားဆုံး ရရွိၾကပါသည္။ ဗႏၵဳလ
သယ္သူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းအား ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ
စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္ ဥကၠဌ၏ တိုက္ရိုက္ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္
ထားရွိပါသည္။ ထိုသို႔ ထားရွိရျခင္းမွာ ဗႏၵဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းသည္
စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္၏ ၀င္ေငြအမ်ားဆုံး ရရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္
တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဗႏၵဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမွ
ဌားရမ္းေပးေသာ ေလအိပ္ကားမ်ားကို လခ်ဳပ္ ဌားရမ္းမည္ဆိုပါက စေပၚေငြ သိန္း
(၂၀) က်ပ္ႏွင့္ လစဥ္ေၾကး က်ပ္ (၂၀) သိန္းသာ ေပးသြင္းရမည္ ျဖစ္သည္။
ေလအိပ္ကား ၀ယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ရရွိသူမ်ားသည္ ၎ပါမစ္အား ျပင္ပတြင္
ျပန္လည္ေရာင္းခ်ပါက သိန္း (၁၅၀) မွ သိန္း (၂၀၀) က်ပ္အထိ အျမတ္အစြန္း
ရရွိၾကပါသည္။ ေလအိပ္ကား ၀ယ္ယူခြင့္ႏွင့္ ဌားရမ္းခြင့္ ရရွိသူ
အမ်ားစုမွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး (အၿငိမ္းစား) မ်ားႏွင့္
၎တို႔၏ မိသားစု၀င္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ တပ္မေတာ္မွ သာမန္တပ္ရင္းမွဴး၊
ဗ်ဴဟာမွဴး အဆင့္ေလာက္ႏွင့္သြား၍ ေလွ်ာက္ထားပါက ေလွ်ာက္လႊာစာရြက္ဖိုး
ကုန္ရုံသာ အဖတ္တင္လိမ့္မည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ တပည့္လက္သား၊
အိမ္ေတာ္ပါးမ်ား ျဖစ္ပါက ၎ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားျဖင့္
ကားပါမစ္မ်ား ရရွိေပလိမ့္မည္။
အပိုင္း (၃) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္သိန္းတန္
photayokeking.org
ျပန္ဖတ္ရန္
No comments:
Post a Comment