Sunday, March 17, 2013

၈၈ ေခါင္းေဆာင္ကိုေဌးႂကြယ္ ဝါရွင္တန္ဒီစီ ျမန္မာမိသားစုနဲ႔ေတြ႔

Ever November | 3/17/2013 09:07:00 AM | Best Blogger Tips
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္ ကိုေဌးၾကြယ္ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ ေဒသတ၀ိုက္ ျမန္မာမိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆံုစဥ္။ (မတ္လ ၁၆ ရက္၊ ၂၀၁၃)။

အေမရိကန္ျပည္ေတာင္စုကို ေရာက္ရွိေနတဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကိုေဌးႂကြယ္ဟာ အခုမနက္ပိုင္း အသံလႊင့္ေနခ်ိန္မွာပဲ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ ဧရိယာမွာရွိတဲ့ ျမန္မာမိသားစုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဖုိ႔ အတြက္ေရာ၊ သူအပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ကိုပါ ႏိုင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြ ဝိုင္းဝန္းေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာကို အဓိက ေက်းဇူးတင္စကားေျပာခ်င္တယ္လို႔ ကုိေဌးႂကြယ္က ေျပာပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ အေမရိကေရာက္ ျမန္မာမိသားစုေတြဆီကေရာ ဘယ္လိုစကားေတြၾကားခ်င္သလဲ။ ဘယ္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရွိသလဲဆိုတာကိုေတာ့ ကိုေဌးႂကြယ္ကို ဆက္သြယ္ေမးထားတဲ့ မစုျမတ္မြန္က တင္ျပထားပါတယ္။

ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ ဂ်နီဗာၿမိဳ႕က ကုလသမဂၢလူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေနေတြ သြားေရာ
က္ တင္ျပခဲ့ၿပီးေနာက္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကိုေဌးႂကြယ္ဟာ
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ မတ္လ လ ၁၃ ရက္ေန႔ကတည္းက ေရာက္ရွိေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာမိသားစုေတြကို စေနေန႔က မေတြ႔ဆံုခင္မွာ ကိုေဌးႂကြယ္ကို ဆက္သြယ္ၿပီး သူ႔အေနနဲ႔ ဘာေတြၾကားရဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္သလဲ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြကုိ ေျပာဖုိ႔ရွိသလဲဆိုတာကို ေမးၾကည့္ပါတယ္။

“ေျပာဖို႔ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အားလံုးက တသားတည္းျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္တို႔က ျပည္တြင္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ကိုင္ေပးတဲ့အေျခအေနမွာပဲ ျပည္ပမွာေရာက္ရွိေန တဲ့ ႏိုင္ငံသားအေရး၊ ဒီမိုကေရစီ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြဟာ အၿမဲတမ္းပဲ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အခင္းအက်င္းမွန္သမွ်ကို အင္တိုက္အားတိုက္ ၀ိုင္းၿပီးေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတဲ့အရာေတြကို ေက်းဇူးတင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေျပာခ်င္တယ္။

"ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေထာင္ထဲမွာရွိေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့ေလ။ အားလံုးဟာ က်ေနာ္တုိ႔တိုင္းျပည္တြင္းက က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြအားလံုး ၀ိုင္း၀န္းေတာင္းဆိုခဲ့ၾက သလိုပဲ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြဟာ တခဲနက္ကို က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ကိုလည္း ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္ ဒီကေန႔ ဒီေနရာကိုေရာက္ေနျခင္းကသည္ပင္လ်င္ ဒီ က်ေနာ္တုိ႔ မိတ္ေဆြအားလံုးေတြရဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္၊ ဒီမိတ္ေဆြအားလံုးရဲ႕ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ရွိေနျခင္းျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီကေန႔ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန၊ ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုျမင္လဲဆုိတာကိုလည္း နားေထာင္ခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ သိရွိလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း က်ေနာ္ေျဖၾကားဖို႔ ရွိပါတယ္။”

အခု သူ႔ရဲ႕အေမရိကန္ခရီးစဥ္အတြင္းမွာ ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေရွ႕ဆက္ေဆာင္ရြက္မယ့္ ကိစၥေတြကိုလည္း ေျပာႏုိင္သေလာက္ ေျပာသြားဖုိ႔ရွိတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။

“အခုလက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ဟာေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္ကိုင္ေနသလဲဆိုတာေတြ၊ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘယ္လိုပတ္သက္သြားဖို႔ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ဟာေတြကိုလည္း က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေျပာႏုိင္သေလာက္ကို ေျပာသြားဖို႔ရွိပါတယ္။”

အခု ၀ါရွင္တန္ဒီစီကေန ၿပီးသြားရင္ နယူးေယာက္နဲ႔ ဆန္ဖရန္ဆစၥကိုၿမိဳ႕ေတြကိုလည္း ခရီးဆက္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ေတြမွာေရာ ဘာအစီအစဥ္ေတြ ရွိပါလဲ။ -

“အဲဒီၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ုိင္းေတြနဲ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ဆံုသြားဖို႔ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ပတ္သက္ရမယ့္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အေျခအေနေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ျပင္ပမွာ ေနေနရေပမဲ့လို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကို တကယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ သူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔သိတယ္။ ဒီလူေတြ တကယ္တမ္း တိုင္းျပည္ကို ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ၀င္ေရာက္ခဲ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း သူတို႔အတြက္ တကယ္ကို အာမခံခ်က္ရွိတဲ့၊ တကယ္ကို လုပ္သာကိုင္သာရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ဖန္တီးရမယ္ဆိုတဲ့ဟာကိုလည္း က်ေနာ္ သိတယ္။ အဲဒီဟာေတြကိုလည္း က်ေနာ္ သူတို႔ကို ဒီသတင္းစကားေတြကိုလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

"ၿပီးေတာ့ အထူးသျဖင့္ေပါ့ေလ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ အခု ရွိေနတဲ့ အေျခအေနကေနၿပီးေတာ့ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးအထိကို ေရာက္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ အတူ ခရီးဆက္သြားမယ္ဆိုတဲ့ဟာကိုလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တခု ရွိတာက ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔လည္း က်ေနာ္ ဆံုဖို႔ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဒီ အေမရိကန္မွာ အေရွ႕ပိုင္းေရာ၊ အေနာက္ပိုင္းေရာ က်ေနာ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ က်ေနာ္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထိစပ္ဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ နားေထာင္ဖို႔၊ ဒီဘက္က အႀကံဉာဏ္ေတြကအစ၊ ဒီဘက္ကအျမင္ေတြကအစ က်ေနာ္ ေလ့လာသြားဖို႔ရွိပါတယ္။”

၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကိုေဌးႂကြယ္ျဖစ္ပါတယ္။ မတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔က်ရင္ေတာ့ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕က ျမန္မာမိသားစုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုဖို႔ရွိၿပီး၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ကေန ဆန္ဖရန္ဆစၥကိုၿမိဳ႕ကို ခရီးဆက္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
VOA

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1