Saturday, June 8, 2013

ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ျမင္ကြင္းမ်ား

Ever November | 6/08/2013 09:45:00 AM | | Best Blogger Tips
(ဓာတ္ပံုမ်ား - ျပည္ေတာ္ျမင့္/ဧရာ၀တီ)

ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဖာက္လုပ္ေပးေနသည့္၂၈မိုင္ေက်ာ္အရွည္ရိွ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ ေဒါနေတာင္ပတ္ကားလမ္းစီ
မံကိန္းအေျခအေနမွာ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕အထိလမ္းအူေၾကာင္းေဖာက္လုပ္မႈ ေရာက္ရိ္ွသြားၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ဟု ထိုင္းအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။
၎က ”လမ္းအူေၾကာင္းက ေကာ့ကရိတ္အထိေပါက္သြားၿပီ ဆိုေတာ့ စီမံကိန္းမွာအသံုးျပဳတဲ့ စက္ယႏၱယား ယာဥ္ေတြ သြားလာလို႔ရၿပီ။  ဒါေပမဲ့ မိုးရာသီဆိုေတာ့ မိုးမ်ားၿပီး ခရီးမတြင္မွာတခ်က္ပဲ စိုးရိမ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

၎လမ္းအူေၾကာင္းကိုအသံုးျပဳခဲ့သည့္ KNU မွတပ္မႉးတဦးက ...
 ”ကိုယ္တို႔စမ္းသပ္သြားလာၾကည့္တာ ကားငယ္ဆိုရင္ တနာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလးပဲ ရိွတယ္။   ဒါေတာင္ ေျမနီလမ္းၾကမ္းပဲ ရိွေသးတယ္။  ႏွစ္လမ္းသြားကတၱ ရာခင္းၿပီးရင္ေတာ့ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ကို နာရီ၀တ္ေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔ အေတာ့္ကို ခရီးတြင္မယ္” ဟု ဧရာ၀တီသတင္း ဌာနကိုေျပာသည္။

၂၈ မိုင္ခရီးကိုနာရီ၀က္ေက်ာ္သာ ေမာင္းရမည္ဆုိသည့္ ကားလမ္းအသစ္အေၾကာင္းကုိ ေဒသတြင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အထူးစိတ္၀င္စားလ်က္ရိွသည္။

အတက္တရက္၊ အဆင္းတရက္

ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းသည္ ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္ အဓိကအက်ဆုံး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည္။ 
ယာဥ္စီးေရ ၁,၀၀၀ နီးပါး ေန႔စဥ္  သြားလာေနၾကသည့္ လက္ရိွလမ္းတြင္ ယာဥ္ႏွစ္စီး ေရွာင္၍ မရသည့္ လမ္းအေနအထား မ်ားစြာ ရိွေသာေၾကာင့္ တလမ္းေမာင္းစနစ္ကုိသာ က်င့္သုံးေနရသည္။

ျမ၀တီမွ ေကာ့ကရိတ္သုိ႔သြားသည့္ေန႔ကုိ အဆင္းေန႔ဟု ေခၚၾကသည္။

ေကာ့ကရိတ္မွ ျမ၀တီသုိ႔သြားလွ်င္ အတက္ေန႔ဟု ေခၚၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္  ကားမ်ား တဘက္တည္းသုိ႔သာ ဦးတည္သြားလာေနသည္ကုိ ေန႔စဥ္ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ 
မိုင္ ၄၀ နီးပါးခန္႔ ကြာေ၀းသည့္ လမ္းကုိ ခရီးသည္တင္ကားငယ္မ်ား အခ်ိန္ ၂ နာရီေက်ာ္ၾကာ ေမာင္းရၿပီး ကုန္တင္ကားမ်ား မွာအခ်ိန္ ၈ နာရီခန္႔အထိအခ်ိန္ယူၾကရသည္ဟု ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားကေျပာသည္။

လက္ရိွလမ္းကိုသက္တမ္းႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္အသံုးျပဳ သြားလာေနၾကရသည့္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ႀကံဳေတြ႔ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကုိ  လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ၿပီးခ်ိန္အထိသာ ရင္ဆုိင္ရေတာ့မည္ဟု ဆုိေနၾကသည္။  

တရက္ျခားထုံးစံ ေပ်ာက္မည္
လမ္းသစ္စီမံကိန္းၿပီးလွ်င္ ႏွစ္လမ္းေမာင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားေန႔စဥ္အသြားအျပန္ ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ကားလမ္းသစ္သည္ ေတာင္းဆင္းေတာင္တက္ အနည္းငယ္သာရိွျခင္း၊  ခရီး မိုင္အကြာအေ၀းကိုလည္း ၁၀ မိုင္ခန္႔ ပုိမုိ တုိေတာင္းျခင္း စသည့္ အားသာခ်က္မ်ားလည္း ရိွသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၁,၁၆၆ သန္း အကုန္အက်ခံေဖာက္လုပ္ေပးသည့္ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းကို ထိုင္း ႏွင့္ျမန္မာအစိုးရတို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဇန္န၀ါရီလတြင္ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ 

စီမံကိန္းကို လာမည့္ႏွစ္ဧၿပီလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အၿပီးသတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ 
irrawaddy blog

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1