Tuesday, March 27, 2012

 ကားတင္သြင္းသူမ်ား အေပၚ ကညနမွ အင္ဂ်င္ပါ၀ါအလိုက္ မွတ္ပံုတင္ခ ေကာက္ခံရန္ စီစဥ္ေန၊ ႀကိဳတင္ေၾကညာ အသိေပးလုပ္ေဆာင္ရန္ ကားပိုင္ရွင္မ်ား လိုလား

Ever November | 3/27/2012 08:40:00 PM | Best Blogger Tips
လက္ရွိ ကားတင္သြင္းသူမ်ားအေပၚ ေကာက္ခံေနသည့္ ယာယီ မွတ္ပံုတင္ေၾကးအစား အင္ဂ်င္ပါ၀ါအလိုက္ ခြဲျခားကာ မွတ္ပံုတင္ခ ေကာက္ခံရန္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ စီစဥ္လွ်က္ရွိေၾကာင္း တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။

လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက “ကြၽန္ေတာ္ သိထားတာကေတာ့ ၂၀၀၀ စီစီေအာက္ကို တစ္အုပ္စု၊ ၂၀၀၀ စီစီကေန ၃၀၀၀ စီစီကို တစ္အုပ္စု၊ ၃၀၀၀ စီစီ အထက္ကို တစ္အုပ္စု ခြဲျခားထားတယ္လို႔ ၾကားသိရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၁၃၅၀ စီစီေအာက္ကိုလည္း ႏႈန္းထား တစ္မ်ဳိးေလ်ာ့ေပါ့ သတ္မွတ္ေပးမယ္လို႔ သိရတယ္။ ၂၀၀၀ စီစီကေန ၃၀၀၀ စီစီ ၾကးထဲက ကားေတြကို အခု ေကာက္ခံေနတဲ့ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္မယ္၊ ၃၀၀၀ စီစီအထက္ကို ၁၁၀၊ ၁၂၀၊ ၁၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ဆိုၿပီး သံုးမ်ဳိးခြဲျခား တင္ျပထားတယ္။ ဘယ္ဟာက အတည္ျဖစ္မလဲ မသိေသးဘူး။ ၂၀၀၀ စီစီ ေအာက္ကေတာ့ ၉၀၊ ၈၀၊ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသံုးမ်ဳိး ခြဲျခားတင္ျပထားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဥပမာ-၃၀၀၀ စီစီကုိ ၁၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ရင္၊ ၂၀၀၀ စီစီေအာက္က ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္မယ္။ ၃၀၀၀ စီစီကို ၁၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ရင္ ၂၀၀၀ စီစီ ေအာက္ကို ၈၀ ရာခုိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္မယ့္ပံုစံလို႔ ၾကားရပါတယ္။ အျမင့္ကားကို ၃၀ တိုးေကာက္ရင္ အင္ ဂ်င္ပါ၀ါနိမ့္တဲ့ကားကို ၃၀ ေလ်ာ့ ေကာက္မယ့္သေဘာ၊ အျမင့္ကားကို ၂၀ တိုးေကာက္ရင္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါနိမ့္ ကားကို ၂၀ ေလ်ာ့ေကာက္မယ့္သေဘာလို႔ သိရပါတယ္။ ၂၀၀၀ စီစီ ကေန ၃၀၀၀ စီစီၾကားထဲက ကားေတြကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ဆက္ေကာက္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ ေကာက္ခံတဲ့အခါမွာ ဘယ္ရက္ ေနာက္ပိုင္းသြင္းတဲ့ကား ဆိုၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္မွာမဟုတ္ပဲ ယာဥ္မွတ္ပံု တင္၀င္လာတဲ့အခါ ေကာက္မယ္လို႔ အခုေလာေလာဆယ္ ၾကားရတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေျပာင္းရင္ေတာ့ ေျပာင္းမွာေပါ့” ဟု ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား လဲလွယ္ကာ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းအစီအစဥ္ကို စက္တင္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔ ညတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ ႐ုပ္သံ မီဒီယာမ်ားမွ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ခဲ့ ၿပီး စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ ထုတ္ ႏိုင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ားတြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ‘ပ’ အကၡရာအထိ လုပ္မယ္ေျပာထားရင္ အဲဒီေၾကညာထားတဲ့ အတိုင္းပဲ လုပ္သင့္တယ္။ တိုးမယ္ေလွ်ာ့မယ္ဆိုလည္း အရင္ဆံုး ေၾကညာ၊ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ၿပီးမွ လုပ္သင့္တယ္

ယင္းအျပင္ စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ မွတ္ပံုတင္ သက္တမ္းၾကာျမင့္ ယာဥ္မ်ားအားပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနအလိုက္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းသတင္း မီဒီယာမ်ားေတြ႕ဆံုပြဲကို က်င္းပကာ ရွင္းလင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ထုတ္ျပန္ရွင္းလင္းရာတြင္ ကားေဟာင္းမ်ားဆိုပါက ‘စ’ အကၡ ရာမွ ‘ပ’အကၡရာအထိ ကားေဟာင္း အစီးေရ ၅၀၀၀၀ ေက်ာ္အား လဲလွယ္ကာ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားေငြျဖင့္ အခြန္ေဆာင္ထားသူမ်ားကိုလည္း ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လအထိ ဆိုပါ က ကားတင္သြင္းခဲ့သည့္ ကာလမွာ ၆ လ ၀န္းက်င္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း  ယခုအခ်ိန္အထိ အခြန္ေပးေဆာင္ရမႈ၊ ကားအမ်ဳိးအစားခြဲ ျခားမႈ၊ ကားအမ်ဳိးအစားအလိုက္ CIF ေစ်းတြက္ခ်က္မႈ၊ သေဘၤာသား ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား ကားတင္သြင္းမႈအတြက္ အစီအစဥ္မ်ားလုပ္ေဆာင္ မႈ စသည္တို႔မွာ ယခုထိ တည္ၿငိမ္ျခင္းမရွိေသးပဲ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ ကားတင္ သြင္းသူမ်ားမွာ မၾကာခဏအခက္ ေတြ႕ျခင္း၊ ပိုမိုနစ္နာသူက နစ္နာသြားျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ယခုလည္း ကညနမွ ေကာက္ခံသည့္ မွတ္ပံုတင္ခ အေျပာင္းအလဲမွာ စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း အတည္ျပဳလုိက္မည္ဆိုပါက တင္သြင္းၿပီး ကားပိုင္ရွင္မ်ား၊ တင္သြင္းဆဲကား ပိုင္ရွင္မ်ား၊ တင္သြင္းရန္ ပါမစ္ယူေဆာင္ထားၿပီး ကားပိုင္ရွင္မ်ားအတြက္ မွ်တမႈမရွိသည့္ အေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္ဟုလည္း သံုးသပ္ၾကပါသည္။
၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၀န္ႀကီးမ်ားကိုယ္တုိင္ မူ၀ါဒ ခ်မွတ္ကာ လက္ရွိေကာက္ခံေနသည့္ မွတ္ပံုတင္ခႏႈန္းအား ေျပာင္းလဲေကာက္ခံမည္ဆိုပါက တိုးသည္ ျဖစ္ေစ၊ ေလွ်ာ့သည္ျဖစ္ေစ ႀကိဳတင္ အသိေပးေၾကညာၿပီးမွ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ကားပိုင္ရွင္မ်ား မွေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အင္ဂ်င္ပါ၀ါ အလိုက္ ခြဲျခား ေကာက္ခံတယ္ဆိုတဲ့ စနစ္ကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခဏခဏ ေျပာင္းေနတာကေတာ့ နစ္နာတဲ့သူ နစ္နာကုန္မွာေပါ့။ အခုႏႈန္း အတိုင္းသာ အတည္ျပဳမယ္ဆိုရင္ ၃၀၀၀ စီစီ အထက္တင္သြင္းထား တဲ့ သူေတြတင္သြင္းဖို႔ ပါမစ္ယူသူေတြ၊ ဆိပ္ကမ္းကား မေရာက္ေသးတဲ့သူေတြ ပိုနစ္နာကုန္မွာပဲ။ ဒီလိုပဲ ၁၃၅၀ စီစီေအာက္နဲ႕ ၂၀၀၀ စီစီေအာက္တင္သြင္းၿပီး အရင္အခြန္ႏႈန္းနဲ႔ ေပးေဆာင္ၿပီးစီးတဲ့ သူေတြလည္း နစ္နာသြားမွာပဲ။ ၃၀၀၀ စီစီအထက္ကို တိုးေကာက္တဲ့အတြက္ ကားေစ်းကေတာ့ ထပ္တက္ဦးမယ္။ ကားေစ်းက်ဖို႔အတြက္ လုပ္ကာမွ ကညနအခြန္ ေၾကာင့္ ကားေစ်းျပန္တက္မယ့္ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ နစ္နာတာ မနစ္နာတာထက္ တိုးေကာက္မယ္ ဆိုရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလ်ာ့ေကာက္မယ္ ဆိုရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိေပးေၾကညာၿပီးမွ လုပ္ေဆာင္ သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ “ဟု ၂၀၀၀ စီစီေအာက္ ကားတင္သြင္းထားသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“လႊတ္ေတာ္က သက္သာ ေအာင္လုပ္ေပးတယ္၊ ကညန အခု တြက္ထားတဲ့ႏႈန္းေတြက အမ်ားစုလည္း မသက္သာ ခ်က္ျခင္း ေျပာင္းလဲ ေကာက္ခံမယ္ဆို သြင္းလာတဲ့သူေတြလည္း အခက္အခဲျဖစ္ကုန္မယ့္ အေနအထားနဲ႔ ႀကံဳရမယ္။ အစီအစဥ္ တစ္ရပ္ကို ခ်ၿပီးရင္ ၿပီးဆံုးေအာင္ လုပ္သင့္ တယ္။ မူ၀ါဒ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရွိသင့္တယ္။ ကားသြင္းတဲ့အစီအစဥ္ စတာ ၆ လျပည့္ေတာ့မယ္ အခုထိ  တစ္ခုၿပီးတစ္ခု မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။ ဒီမူ၀ါဒ ဒီအစဥ္ကို ခ်ထားတာကလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၀န္ႀကီးေတြ ကိုယ္တုိင္ ခ်ထားတာ။ အခု ၃၀၀၀ စီစီအထက္နဲ႔ ၂၀၀၀  စီစီအထက္ တင္သြင္းတဲ့ သူေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း အမ်ားဆံုးပဲ။ ေျပာင္းလိုက္တဲ့အတြက္ တင္သြင္းသူအမ်ားစု ထိခိုက္မွာပဲ။ တိုးေကာက္ခ်င္လဲ ေကာက္ပါ၊ ေလွ်ာ့ေကာက္ခ်င္လဲ ေကာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေၾကညာၿပီး အသိေပးၿပီးမွ လုပ္သင့္တယ္”ဟု ကားတင္သြင္းရန္ ပါမစ္ရယူထားသူ တစ္ဦးကေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ‘ပ’အကၡရာ ၿပီးတဲ့အထိ ဒီအတိုင္းပဲ လုပ္သင့္တယ္။ အခုေျပာင္းမယ္ဆိုတာက ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ လႊတ္ေတာ္ က သြင္းတဲ့သူ သက္သာေအာင္လုပ္ ေပးတာ။ ကညန က စီစဥ္ေနတဲ့ ႏႈန္းကေတာ့ တင္သြင္းသူအမ်ားစု ဘာသက္သာခြင့္မွ မခံစားရႏိုင္တဲ့ အေနအထား ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တင္သြင္းတဲ့ အထဲမွာ ၃၀၀၀ စီစီအထက္နဲ႔ ၂၀၀၀ စီစီအထက္ တင္သြင္းတာက အမ်ားဆံုးပဲ။ ၂၀၀၀ စီစီေအာက္က ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေလးပဲ ရွိႏိုင္တာ ေလ။ ၿပီးေတာ့ ကညနက အခု Owner Book ထုတ္တာ ေငြသြင္း တာေတြ ရပ္ထားတယ္။ ၉ဂ/--- နံပါတ္ေတြ ေတာင္ခုထိ စာအုပ္မရဘူး။ စာအုပ္တစ္ခါရဖို႔ တစ္လခြဲ ေလာက္ၾကာတယ္။ ဒီေလာက္ ခက္ခဲေနရတဲ့ ၾကားထဲ အခုတစ္ခါ ထပ္ျပင္ဦးမယ့္ ႏႈန္းေတြကလည္း တင္သြင္းတဲ့သူေတြပဲ ထပ္ထိခိုက္မယ္ ဆိုတာကေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ မူ၀ါဒတစ္ခုခ် ၿပီးရင္ အဲဒီ အစီအစဥ္ၿပီးဆံုးေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ျမင္တယ္။ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ‘ပ’ အကၡရာအထိ လုပ္မယ္ေျပာထားရင္ အဲဒီေၾကညာထားတဲ့ အတိုင္းပဲ လုပ္သင့္တယ္။ တိုးမယ္ေလွ်ာ့မယ္ဆိုလည္း အရင္ဆံုး ေၾကညာ၊ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ၿပီးမွ လုပ္သင့္တယ္”ဟု ကားတင္သြင္းထားသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“တိုးတိုးေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ ေၾကညာၿပီး လုပ္သင့္တယ္။ အစီအစဥ္တစ္ရပ္ ခ်ထားၿပီးရင္ ၿပီးဆံုးေအာင္ အရင္လုပ္သင့္တယ္။ ႐ုတ္တရတ္ မူ၀ါဒကို မၾကာခဏေျပာင္းၿပီး ေမွ်ာ့ႀကိဳးလို လုိခ်င္သလို လုပ္တဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေရာက္ေနၿပီ။ မီဒီယာေတြလည္းရွိတယ္။ ေၾကညာၿပီးလုပ္သင့္တယ္။ စီ စဥ္ထားတဲ့အတုိင္း ေၾကညာထားတဲ့ အတိုင္း ‘ပ’အထိကို အရင္ႏႈန္းအတုိင္း အျပတ္ ျဖတ္သင့္တယ္။ ၿပီးမွ အသစ္ေကာက္မယ့္ႏႈန္းကို ေၾကညာၿပီး ေနာက္လာမယ့္ အစီအစဥ္ ေတြကို လုပ္သင့္တယ္။”ဟု ကားေဟာင္းအပ္ႏွံကာ ကားသစ္ တင္သြင္းထားသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
EMG

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1