Tuesday, August 7, 2012

ဘန္ေကာက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံဝင္ေပါက္ေနရာအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္...

Ever November | 8/07/2012 01:36:00 PM | Best Blogger Tips

ဘန္ေကာက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံဝင္ေပါက္ေနရာအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္...

(6 August 2012 ရက္စြဲပါ Bangkok Post မွ Gateway Role Under Threat ကုိ ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ စီးပြားေရးကိစၥေရာ အလည္အပတ္အတြက္ပါ ခရီးသည္မ်ား လာေရာက္ၾကရာ ႏိုင္ငံတကာေလ ေၾကာင္းလိုင္း အမ်ားအျပား ျမန္မာႏို္င္ငံသို႔ ပိုမိုဆင္းသက္လာၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ႏိုင္ငံတကာမွ ဝင္ေပါက္
အျဖစ္ ကာလ ရွည္ၾကာရပ္တည္ေနမႈကို ဆံုး႐ံႈးရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

အနည္းဆံုးႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလုိင္း ငါးရာခန္႔သည္ လာမည့္လအနည္းငယ္အတြင္း ရန္ကုန္သို႔ တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိ သည္။

Bangkok Airways ႏွင့္ Thai Air Asia အပါအဝင္ အခ်ိဳ႕ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ဘန္ေကာက္မွ ျမန္မာႏုိ္င္ငံသို႔ ခရီးစဥ္မ်ားတိုးခ်ဲ႕ရန္ ရွိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္း(၆၀)ခန္႔ အထီးက်န္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းအေပၚ တုန္႔ျပန္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။

တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းမႈ ပိုမိုလာေလေလ ဘန္ေကာက္သို႔ ဆက္သြယ္မႈေလ်ာ့နည္းလာေလေလ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈတြင္ အကန္႔အသတ္ႏွင့္ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ႏိုင္ငံတြင္း ဝင္ေရာက္မႈအတြက္ ကန္႔သတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ေလ ေၾကာင္း ေစ်းကြက္ေသးငယ္ရျခင္းကလည္း တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ ေလေၾကာင္း လိုင္းလုပ္ငန္း အမႈေဆာင္မ်ားကေျပာသည္။ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ အတုိင္းတာတစ္ခုအထိ ကေမၻာဒီးယားတြင္ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။ ယခုအခါ ၎တို႔၏ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားသို႔ ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ သြားရျခင္း အစား ႏုိင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ပိုမိုဆင္းသက္လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ကြာလာလမ္ပူအေျခစိုက္ အာရွ-ပစိဖိတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အဖြဲ႕( AAPA) မွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ Andrew Herdman ကေျပာၾကား ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ တုိက္႐ိုက္ပ်ံသန္းမႈမ်ားသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ဝင္ေရာက္ေသာ ဝင္ေပါက္ျဖစ္ေသာေနရာမွာ ေပ်ာက္မသြားႏုိင္ေသး ေၾကာင္းဆိုသည္။

“တျခားႏိုင္ငံေတြကေန ျမန္မာႏုိင္ငံကို တုိက္႐ိုက္ပ်ံသန္းမႈေတြ ပိုမိုလာတာနဲ႔အတူ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ဘန္ေကာက္ၾကား ပိုမိုပ်ံသန္းမႈမ်ား ရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလေၾကာင္းလိုင္းေစ်းကြက္သည္ တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းျခင္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳႏုိင္ရန္ ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ ႀကီးမားစြာ တိုးတက္ႀကီးထြားလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကမွတ္သားမိသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ခရီးရွည္ပ်ံသန္းမႈမ်ားမွာမူ ခရီးသည္ရရွိမႈ မဖြ႔ံၿဖိဳးေသးေသာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္းဆိုသည္

ရန္ကုန္ေလဆိပ္သည္ အဓိကႏုိင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ ဝန္ေဆာင္မႈမေပးမွီ အေျခခံအေဆာက္အဦးမ်ား အဆင့္ျမွင့္ တင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ကျဖည့္စြက္ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ေလဆိပ္သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ခရီးသည္ (၂.၇)သန္းကိုသာ ကိုင္တြယ္ႏုိင္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ားအရ သိရွိရသည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းဌာနက ခန္႔မွန္းေသာယခုႏွစ္အတြက္ ခရီးသည္(၃)သန္း ေမွ်ာ္မွန္းမႈကို ကိုင္တြယ္ႏုိင္ရန္ လုိအပ္ေနေသးသည္။ ၂၀၁၅တြင္ ခရီးသည္ (၅.၄)သန္းကို ကိုင္တြယ္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေလဆိပ္တိုးခ်ဲ႕ႏုိင္ရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္။

ရန္ကုန္သို႔တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္ရန္ စီစဥ္ေနေသာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားတြင္ All Nippon Airways (ANA)၊ ကာတာေလေၾကာင္းလိုင္း၊ Korean Air၊ Eva Air ႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္ Dragon Air တို႔ပါဝင္သည္။

သီရိလကၤာေလေၾကာင္းလိုင္း၊ ဘဂၤလားေဒရွ္႕၏ ဘီမန္းေလေၾကာင္းလိုင္း၊ Hong Kong Express Airline ႏွင့္ Pakistan International Airline တို႔ကလည္း ရန္ကုန္ကို ၎တို႔၏ ကြန္ရက္တြင္ ထည့္သြင္းရန္စဥ္းစားေနေၾကာင္း သတင္းမ်ားရရွိသည္။

အဆိုပါေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္သို႔တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းၾကမည့္ျဖစ္ရာ ဥပမာအားျဖင့္ ANA သည္တိုက်ိဳမွ လည္းေကာင္း၊ Korean Airသည္ ဆိုးလ္မွလည္းေကာင္း၊ ကာတာသည္ ဒိုဟာမွလည္းေကာင္း တုိက္႐ိုက္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္သည္။

အမ်ားစုသည္ ကုိယ္ထည္က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ဂ်က္ကို အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ရာ Korean Air က B 737-800 မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ ANA က ဘိုးအင္း 737-700ERS မ်ားအားလည္းေကာင္း အသံုးျပဳမည္ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ပမာဏေသးငယ္မႈရွိသည္ကို ႐ႈျမင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ANA သည္ တိုက်ိိဳႏွင့္ ရန္ကုန္ၾကားပ်ံသန္းမႈမ်ားကို စက္တင္ဘာလတြင္ ျပန္လည္စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ပတ္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္သည္။ ANA သည္ ရန္ကုန္ခရီးစဥ္အား(၁၂)ႏွစ္ၾကာ ရပ္နားထားခဲ့ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္ေသာ ဂ်ပန္ခရီးသည္မ်ားသည္ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ စကၤာပူမွတဆင့္ သြားၾကရသည္။

ကာတာေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ေအာက္တိုဘာလ(၃)ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္သို႔ စတင္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္ရာ တစ္ပတ္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ပ်ံသန္းမည္ ျဖစ္ ေသာ္လည္း ေအာက္တိုဘာ(၂၈)မွစ၍ ေန႔စဥ္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္သည္။ ၎သည္ A-319 ႏွင့္ A- 320 ေလယာဥ္မ်ား အသံုးျပဳမည္ျဖစ္သည္။

စက္တင္ဘာ(၁၃)ရက္တြင္ Korean Air သည္ ဆိုးလ္-ရန္ကုန္ခရီးစဥ္အား တစ္ပတ္ေလးႀကိမ္ စတင္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္သည္။

Evaသည္လည္း (၁၁)ႏွစ္ၾကာရပ္နားထားၿပီးေနာက္ တိုင္ေပ-ရန္ကုန္ခရီးစဥ္အား တစ္ပတ္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ျဖင့္ ေအာက္တိုဘာလ(၉)ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္စတင္ရန္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနသည္။

တခ်ိန္တည္းမွာပင္ Thai Air Asia (TAA)ကလည္း ဘန္ေကာက္- မႏၱေလး ခရီးစဥ္ကို ပ်ံသန္းရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။Bangkok Airways ကလည္း Air Bagan ႏွင့္ ခရီးစဥ္ဖလွယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္ကို ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိၿပီး၊ ပုဂံႏွင့္မႏၱေလး ခရီးသည္မ်ား လႊဲေျပာင္းေပးႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေနသည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းလ်က္ရွိေသာ ႏုိင္ငံျခားေလေၾကာင္း(၁၂)ခုမွာ Air China, China Southern Airline, China Airlines, Air Asia(Thai AirAsia အပါအဝင္), Taiwan’s China Airlines, Silk Air, Malaysian Airlines, Bangkok Airways, Jetstar Asia ႏွင့္ Vietnam Airlines တို႔ျဖစ္သည္။

Yangon chronicle

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1