ကုန္စံုဆုိင္တစ္ခုအား တုိင္းမွဴးတစ္ဦးမွ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးေနပံု
တပ္ရင္း/တပ္ဖြဲ႔မ်ားသည္ ႏွစ္စဥ္ရရွိသည့္ အစုရွယ္ယာထဲမ်ားမွ အျမတ္ေငြ (အတိုး) မ်ားအား စစ္တုိင္းမွဴးမ်ား၏ ဖိအားေပးမႈျဖင့္ အစုရွယ္ယာ အသစ္မ်ားအျဖစ္ ဦးပိုင္ထံသို႔ ျပန္လည္ ထည့္၀င္ၾကရပါသည္။ စစ္တိုင္းမွဴးမ်ားကလည္း မိမိတိုင္းမွ ရွယ္ယာေငြ အမ်ားဆုံး ထည့္ႏိုင္သည္ဟူေသာ နာမည္ေကာင္းအား လိုခ်င္ေသာေၾကာင့္ တပ္ရင္းမွဴးမ်ားအား ရွယ္ယာေငြမ်ားမ်ား ထည့္ႏိုင္သူမ်ားကို စစ္ဦးစီးတကၠသိုလ္ (ဥစတ) သို႔ ေပးတက္ေစမည္ဟူေသာ ငါးစာျဖင့္ မွ်ားထားေလသည္။ ဥပမာ - တပ္ရင္းတစ္ရင္းသည္ အစုရွယ္ယာေငြ သိန္း (၂၀၀) က်ပ္ ထည့္သြင္းထားပါက တစ္ႏွစ္အတြက္ အျမတ္ေငြ (အတိုး) က်ပ္ (၇၂) သိန္း ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းမွဴးသတ္မွတ္ထားေသာ အစုရွယ္ယာေငြ သိန္း (၃၀၀) ျပည့္မွီေစရန္အတြက္ ရရွိသည့္ အျမတ္ေငြ သိန္း (၅၀) က်ပ္အား အစုရွယ္ယာေငြအျဖစ္ ျပန္လည္ သြင္းရေသာေၾကာင့္ က်ပ္ေငြ (၂၂) သိန္းသာ တပ္ရင္း သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ အသုံးျပဳခြင့္ရသျဖင့္ တပ္ရင္းတြင္ လုံေလာက္ေသာ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးကို မလုပ္ေပးႏိုင္ေတာ့သည့္ အခက္အခဲႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔ရပါသည္။
ကုန္စံုဆုိင္တစ္ခုအား တုိင္းမွဴးတစ္ဦးမွ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးေနပံု
တိုင္းမွဴး၏ လိုလားခ်က္ကို ျပည့္မီွေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည့္ တပ္ရင္းမွဴးအား “ဒီေကာင္ေလး ေတာ္တယ္” ဆိုသည့္
စကားအတုိင္း စစ္ဦးစီးတကၠသိုလ္သို႔ ေပးတက္လိုက္ပါသည္။ ထိုအခါ တပ္ရင္းမွဴး
အခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါေတာ့သည္။ အစုရွယ္ယာ အျမတ္ေငြ
(အတိုး) ထုတ္ေပးခ်ိန္တြင္ အခက္အခဲ အမ်ားဆုံး ႀကဳံေတြ႔ေနရသူမ်ားမွာ
တပ္မေတာ္တြင္ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားခဲ့ေသာ မသန္မစြမ္း စစ္သည္ (EA-1)
မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မသန္စြမ္းစစ္သည္မ်ားအား စီးပြားေရးဦးပိုင္ လီမိတက္တြင္
အစုရွယ္ယာေငြ က်ပ္တစ္သိန္းစီ တပ္မေတာ္မွ ထည့္ေပးခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါတြင္
၎မသန္စြမ္း စစ္သည္မ်ားအား တပ္မေတာ္တြင္ မလုိအပ္ေတာ့သျဖင့္ အၿငိမ္းစားမ်ား
ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ၎မသန္စြမ္း စစ္သည္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွ
အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္ နယ္ဘက္တြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား
မလုပ္ကိုင္တတ္ျခင္း၊ ေနထိုင္ေရး အခက္အခဲျဖစ္ျခင္း၊ ေငြေၾကး
အခက္အခဲျဖစ္ျခင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားစြာျဖင့္ ရင္ဆိုင္
ႀကဳံေတြ႔ေနၾကရေသာေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္မွ တစ္ခါသာ ထုတ္ေပးေလ့ရွိေသာ ၎တို႔
ရရွိမည့္ အျမတ္ေငြ (အတိုး) က်ပ္တစ္သိန္းအတြက္ (၃၆၀၀၀) က်ပ္အား မျဖစ္မေန
လာေရာက္ ထုတ္ယူၾကပါသည္။ ထိုသို႔ လာေရာက္ထုတ္ယူရာ စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္
ရုံးခ်ဳပ္ (ရန္ကုန္) တြင္ မဆလေခတ္ ရုပ္ရုင္ရုံလက္မွတ္ တန္းစီသည္ထက္ပင္
ဆိုးလွပါသည္။ လုံၿခဳံေရးမ်ား၊ စာေရးမ်ား၏ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမႈမ်ားလည္းခံရ၊
ရွယ္ယာဌာနသို႔ ေရာက္လာေတာ့လည္း စာေရး၀န္ထမ္းမ်ား၏ အခ်ိန္ဆြဲမႈမ်ားလည္း
ခံၾကရပါသည္။ အျမတ္ေငြ လာထုတ္လွ်င္ အနည္းဆုံး (၂) ရက္မွ (၄) ရက္အထိ
ၾကာေလ့ရွိပါသည္။ အထူး အခြင့္အေရးအျဖစ္ အစုရွယ္ယာေငြ ထည့္၀င္ထားေသာ
အရာရွိႀကီးမ်ားႏွင့္ ယခင္ အရာရွိေဟာင္းႀကီးမ်ားသာ ေန႔ခ်င္းၿပီး
ရရွိၾကပါသည္။
ေနာက္ဆုံးတြင္ ခရီးေ၀းမွ လာေရာက္ၾကရေသာ
မသန္စြမ္း စစ္သည္ေဟာင္းမ်ားသည္ ယင္းဒုကၡမ်ားကို မခံစားႏိုင္ၾကေတာ့သျဖင့္
၎တို႔ရရွိခဲ့ေသာ က်ပ္တစ္သိန္းတန္ အစုရွယ္ယာ လက္မွတ္မ်ားအား
က်ပ္ရွစ္ေသာင္းႏႈန္းျဖင့္ အစုရွယ္ယာဌာနမွ ၀န္ထမ္းမ်ားထံသို႔ တရားမ၀င္
နားလည္မႈျဖင့္ အၿပီးအပိုင္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရပါသည္။ အစုရွယ္ယာဌာနမွ ၀န္ထမ္းမ်ား
ကိုယ္စားလွယ္လႊဲစာ (GP) မ်ား ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ျပဳလုပ္၍ ၀ယ္ယူၿပီး
မိမိတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အစုရွယ္ယာ ၀ယ္ယူလိုသူမ်ားထံသို႔ က်ပ္
တစ္သိန္းတစ္ေသာင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်လိုက္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးဦးပိုင္
လီီမိတက္လုပ္ငန္း၊ လုပ္ငန္းစစ္ေရးဌာနတြင္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးသိုလ္
(DSA-20)၊ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္ေအး (OTC-12) တို႔မွ ဒါရိုက္တာမ်ားအျဖစ္
တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ၾကပါသည္။ လုပ္ငန္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔သည္လည္း
စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္ လက္ေအာက္ရွိ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမ်ားသို႔
လုပ္ငန္းစစ္ေဆးေရး ၀င္ရာတြင္လည္း ကုမၸဏီမ်ားမွ ေပးကမ္းေသာ ေငြေၾကး လက္ေဆာင္
မ်ားကိုသာယူ၍ အျဖစ္သေဘာ စစ္ေဆးၾကပါသည္။ တပ္မေတာ္ေငြစာရင္းရုံး (CMA) မွ
လာေရာက္စစ္ေဆးလွ်င္လည္း ထိုနည္းအတုိင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးဦးပိုင္
ရုံးခ်ဳပ္လုပ္ငန္း စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ႏွင့္ တပ္မေတာ္ေငြစာရင္းရုံး (CMA)
စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမ်ားသို႔
စစ္ေဆးေရး ၀င္ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္သည္ ကက၀ယ္မွ တဆင့္ ႏိုင္ငံျခားမွ လက္နက္မ်ား
၀ယ္ယူတင္သြင္းရာတြင္ ၀ယ္ယူရသည့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ ပို၍ အျမတ္တင္ထားေသာ
ေဒၚလာေငြမ်ားအား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမ်ားႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏
အိတ္ကပ္သို႔ ေျပာင္းေပးႏိုင္ရန္အတြက္ အရပ္သားပါ၀င္သည့္
တပ္မေတာ္ေငြစာရင္းရုံး (CMA) စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔မ်ားအား စစ္ေဆးခြင့္ မျပဳဘဲ
စီးပြားေရးဦးပိုင္ စာရင္းစစ္အဖြဲ႔ႏွင့္သာ စစ္ေဆး အတည္ျပဳခ်က္ရယူ၍ လူမသိ
သူမသိ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ ရွိပါသည္။
အပိုင္း (၆) ကို ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္သိန္းတန္
photayokeking.org
ျပန္ဖတ္ရန္
လႊတ္ေတာ္မွာ အမတ္မင္းမ်ား ေမးသင့္ေသာ ဦးပိုင္အေၾကာင္း - အပိုင္း (၄)လႊတ္ေတာ္မွာ အမတ္မင္းမ်ား ေမးသင့္ေသာ ဦးပိုင္အေၾကာင္း - အပိုင္း (၁)
No comments:
Post a Comment