တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ထိပ္တန္းအရာရွိႀကီးမ်ားအား အိႏၵိယေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္အတူ ေတြ႔ရစဥ္
တပ္မေတာ္ထဲက အဆင္မေျပမႈမ်ားစြာကို ဒီေနရာကေန ျပည္သူေတြဆီ ဆက္လက္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း “ေျမြတိုင္း အဆိပ္မရွိဘူး” လို႔ လက္ခံေပးၾကမွာပါလို႔ အစခ်ီၿပီး ကၽြန္ေတာ့္၀န္းက်င္က အပိုင္းအစမ်ားစြာကို စုစည္းႏိုင္သမွ် ေဖာ္ျပေပးေနခဲ့တာပါ။ ကိုယ့္ေပါင္ကို လွန္ေထာင္းတယ္ပဲဆိုဆို ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြကို သိသင့္သူေတြဟာ ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါမွအနာဂါတ္ႏိုင္ငံေတာ္မွာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ Image ကို ျပင္ဆင္ႏုိင္မွာပါ။ 
သမၼတဦးသိန္းစိန္ Image ေတြ ေကာင္းေပမဲ့ တပ္မေတာ္ကို ပစ္ထားဖို႔ မသင့္ပါဘူး။
 စစ္တပ္ထဲက ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြး ေတာ္ေလးေတာ္ရွိတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ ေလတပ္လို
 “ဆရာ”  လို႔ တရား၀င္ေခၚေနတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းအတြက္ကေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး။  
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္(ေလ) အဆက္ဆက္ဟာ Fighter Pilot ေတြျဖစ္ၿပီး Role  
ခဲြရာမွာလည္း Fighter Pilot ဟာ ထိပ္ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလတပ္မွာ  
အရာရွိခ်င္းတူရင္ ေလသူရဲက ဦးစားေပးျဖစ္ၿပီး စက္လက္အရာရွိ (EO) က ေနာက္ကပါ။ 
 စက္လက္အရာရွိမွာလည္း B.E ဘဲြ႔ရ စက္/လက္အရာရွိၿပီးမွ လွ်ပ္စစ္/  
ခ်ိန္ခြက္အရာရွိ၊ ေရဒီယို/ ေရဒါ အရာရွိ၊ လက္နက္အရာရွိေတြက ေနာက္မွာပါ။  
ဒီအစဥ္အလာဟာ ဦးက်ိဳးေနၿပီျဖစ္ၿပီး ယခု DSTA ဆင္း B.E ဘဲြ႔ရခ်င္းမွာေတာင္  
Propulsion & Flight Vehicle ရလာတဲ့ Aeronautical Engineer မ်ားက  
ဦးစားေပးျဖစ္ၿပီး Mechanical, EP, EC မ်ားက ေနာက္မွာပါ။ 
ျပင္ပနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဆက္ေျပာရရင္ ေလသူရဲမွာလည္း ထိပ္ဆုံးမွာရွိတာခ်င္းအတူတူ Fighter ၿပီးမွ  
သယ္သူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ေမာင္းသူနဲ႔ ရဟတ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားလို႔  
အဆင့္ခဲြထားတာပါ။ ရာထူးေနရာေပးရင္လည္း ဒီ Role အတိုင္းပဲ စဥ္းစားပါတယ္။  
ထူးထူးဆန္းဆန္း ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေက်ာ္သန္းနဲ႔ 
ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမင့္ေဆြတို႔ဟာ Transport Pilot ကေန 
ဦးစီးခ်ဳပ္တက္ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး အဲဒီကာလေတြမွာ  သာတူညီမွ် ဆက္ဆံခံခဲ့ရေပမယ့္ 
ေအးေန၀င္းတို႔ကိစၥနဲ႔ ဆရာျမင့္ေဆြျပဳတ္ကာ  လက္ရွိဦးစီးခ်ဳပ္ F-7 ေလသူရဲ 
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမတ္ဟိန္း တက္လာခ်ိန္မွာေတာ့  Fighter မွ Fighter 
ျပန္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ MI - 17 ရဟတ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား
ပိုဆိုးတာက ကိုျမတ္ဟိန္းဟာ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သိေအာင္လုပ္ထားသလို 
တင္ျပသမွ်ကိုလည္း ေတာ္ရုံနဲ႔လက္မခံသူပါ။ အနားမွာရွိတဲ့ ဦးစီးအရာရွိမ်ားဟာ 
အေတာ္သတိထားၿပီး  လုပ္ကိုင္ရသလို ရာထူးတိုးျမႇင့္ေရး၊ 
ႏိုင္ငံျခားသင္တန္းေစလႊတ္ေရး၊  ေနရာခ်ထားေရးစတဲ့ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားကို 
သူကုိယ္တိုင္စီစဥ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။  သို႔ေသာ္လည္း 
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးခိုင္းတိုင္းမလုပ္ဘဲ ေလယာဥ္ထုတ္ရန္မလြယ္ေၾကာင္း 
ေခါင္းမာစြာေနတဲ့အခ်က္ႏွင့္ပင္ ေလသူရဲမ်ားက သူ႔ကိုၾကိတ္ျပီး 
ေက်းဇူးတင္ေနၾကပါတယ္။ ဆက္ၿပီး ပ်ံသန္းေရးအုပ္ေတြရဲ႕ ၄၀/ - ၆၀%  ကိစၥေတြ 
ေျပာျပပါမယ္။ ေလတပ္ဆိုတာ ဆီေရာင္းၿပီးအသက္ဆက္ေနတာလို႔  
အျခားတပ္ဖဲြ႔မ်ားကဆိုရင္ ေလတပ္က ျပန္ေျပာမဲ့စကားေတာ့ရွိပါတယ္။
“ဘယ္သူ႔ အိတ္ထဲကမွ ႏႈိက္ယူတာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွ 
မရပ္တည္ရင္  ေလတပ္ထဲက စစ္ဗိုလ္ေရာ၊ စစ္သည္ေရာ မိသားစု၀င္ေတြပါ ငတ္ေသဖို႔ပဲ 
 ရွိပါေတာ့တယ္။ ဆီေရာင္းေငြမွ ေပးသင့္တာေပးၿပီး က်န္သည္ကို အုပ္မွဴးႏွင့္  
အုပ္ E.O ေ၀စု ခဲြရပါတယ္။ အုပ္မွဴးယူတဲ့ ၆၀% ဟာ ေလသူရဲမ်ားအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
  ယခင္ ေလသူရဲနည္းပါးစဥ္ကေတာ့ အုပ္မွဴး၊ ဒုအုပ္မွဴး၊ ၀ါရင့္ေလသူရဲ၊  
ေလသူရဲအငယ္မ်ားအစဥ္လိုက္ ေ၀ပံုက်ရၾကပါေသးတယ္။
အခုေတာ့  ဆီေစ်းက်ေနသလို “၆၃” ေလယာဥ္ေမာင္း သင္တန္း (DSA 41 ဆင္းမ်ား) 
စေသာ  ေလသူရဲအင္အားကလည္း မ်ားလာ၊ အုပ္မွဴးမ်ားကလည္း မေရရာေသာ 
သူတို႔အနာဂတ္အတြက္  အသားကုန္စုေဆာင္းေနၾကရာ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္မ်ားေတာင္ 
ပုံမွန္ အာရေက (အႀကံအဖန္)  မရၾကေတာ့ပါ။ က်န္ ၄၀% ကို ရရွိတဲ့ အုပ္ E.O 
ကေတာ့ စက္မႈလက္မႈအရာရွိနဲ႔  စစ္သည္မ်ားအတြက္ ထပ္မံ ခဲြေ၀ေပးရပါတယ္။ 
ႏိုင္ငံေတာ္က ထုတ္မေပးႏိုင္တဲ့  ကြန္ပ်ဴတာ၊ မိတၱဴစက္စတဲ့ 
ရုံးသုံးပစၥည္းေတြ၊ အပန္းေျဖဖို႔ တီဗီြ၊ စေလာင္း  စတာေတြကို 
ဆီထုတ္ႏိုင္စြမ္းရွိသေလာက္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေပရာ ဆီစားမ်ားေသာ  ေလယာဥ္အုပ္ဟာ 
ပိုခ်မ္းသာတယ္လို႔ ေလတပ္မွာ ဆိုစမွတ္ျပဳၾကရပါတယ္။
ယခင္က ကိုျမတ္ဟိန္းအုပ္မွဴးလုပ္ခဲ့တဲ့ ရွမ္းတဲမွ အမွတ္(၅)အုပ္ဟာ 
တခ်ိန္ကအခ်မ္းသာဆုံးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယခုဆိုရင္ေတာ့ အထူးေလယာဥ္အုပ္လို႔ 
ေခၚဆိုေသာ  အမွတ္(၁၈) အုပ္ (MiG-29) အုပ္က အခ်မ္းသာဆုံး ျဖစ္လာၿပီး 
ေလသူရဲတိုင္းအတြက္  Laptop တစ္လုံးစီထုတ္ေပးထားကာ ေလတပ္မွာ တစ္ခုတည္းေသာ 
Internet ကို ၀ယ္ယူတပ္ဆင္အသုံးျပဳႏိုင္တဲ့အုပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ 
ေလတပ္ထဲမွာရွိတဲ့ Hour  ကုန္လုလုေလယာဥ္မ်ားရဲ ႔ ေရွ႕ေရးကိုေျပာျပပါအံုးမယ္။
 A-5 မ်ားဟာ  တရုတ္တပ္မေတာ္ PLA-Air Force တြင္ မသုံးေတာ့ပဲ Nan Chang 
ၿမိဳ႕ရွိ စက္ရုံေရွ႕  ေလယာဥ္ကြင္းတေလွ်ာက္မွာ ဒီအတိုင္းပစ္ထားတဲ့ Write Out
 ေလယာဥ္ေတြကို  ျမန္မာေလသူရဲမ်ားက သတိၱေျပာင္ေျမာက္စြာ ေမာင္းေနၾကျခင္း 
ျဖစ္ပါတယ္။
တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ တိုက္ေလယာဥ္တစ္စီးအား ေလယာဥ္ျပင္ဆင္ေရးအလုပ္႐ံုတြင္ စစ္ေဆးေနစဥ္
F-7  မ်ားကိုေတာ့ ကိုျမတ္ဟိန္းက သူ႔ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္လို႔တေၾကာင္း၊ 
ဒီေလယာဥ္နဲ႔မွ အသက္မဆက္ရင္ ေလတပ္ပ်က္ဖို႔သာ ရွိေတာ့တာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္  
Up Grade လုပ္ရန္ ျပင္ေနပါတယ္။ မိတၱီလာမွာ ေလ့က်င့္ေနတဲ့ F-7 
ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ေလသူရဲတစ္ဦးဟာ ေလယာဥ္ကို ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ထိန္းကြပ္ေနရာ 
မရႏိုင္မွန္းသိလို႔ Control Tower က ခုန္ထြက္ဖို႔ ေျပာတာကို နားမေထာင္၀ံ့ပဲ
 က်ိတ္ၿပီးျပင္ေနတာေၾကာင့္ ေလယာဥ္နဲ႔အတူ အသက္ပါဆံုး႐ႈံးခဲ့ရပါတယ္။ 
ႏိုင္ငံတကာမွာ ေလသူရဲဆိုတဲ့လူသားကို တန္ဖိုးထားၿပီး ေလယာဥ္ကို 
စြန္႔လႊတ္ခိုင္းေပမဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွာေတာ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးရင္ ခံု႐ံုးက 
သမဖို႔ ေစာင့္ေနတတ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း F-7 Over Haul Plant  အေျခတည္ရာ ေလယာဥ္ 
တြန္းထုတ္ရန္သာတတ္ႏိုင္တဲ့ မဂၤလာဒုံရွိ (ယခင္) ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးေလတပ္ 
(ယခု) ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ျပင္ဆင္ေရးဌာနခ်ဳပ္ကို  
ကာကြယ္ေရးပစၥည္းထုတ္လုပ္ေရးအရာရွိခ်ဳပ္ရုံးရဲ ႔  
ေလယာဥ္စက္႐ံုးေဘးေနရာျဖစ္ေသာ ရွမ္းတဲေလယာဥ္ကြင္းေဘးသို႔ေရႊ႕ဖို႔  
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊက အမိန္႔ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ DI က 
ေလယာဥ္ထုတ္မယ္ဆိုရင္ ေလတပ္က  ဘာဆက္လုပ္မွာလဲ၊ ဒီေလယာဥ္ကိုေရာ ဘယ္သူက 
စမ္းေမာင္းမွာလဲ၊ ယခင္ရွိၿပီးသား  F-7 , MiG-29 ေလယာဥ္ေတြက ၂၀၀၉ အကုန္မွာ 
သက္တမ္းကုန္ေနၿပီျဖစ္ရာ  ဘာဆက္လုပ္မွာလဲ၊ ရဟတ္ယာဥ္ေတြကလည္း ပ်ံႏိုင္တာက 
Mi-17 ပဲရွိၿပီး သူ႔ကိုလည္း  နာဂစ္မွာ တအားသုံးခဲ့လို႔ လည္ပင္းအစ္ၿပီး 
ဆန္႔ငင္ငင္ျဖစ္ေနပါၿပီ။  ဒီလိုေလယာဥ္သက္တမ္းေတြ ကုန္ေနသလို 
ေလယာဥ္ခဲယမ္းေတြထဲက မသုံးရက္လို႔  အလွၾကည့္ထားတဲ့ Missile ေတြ၊ 
ဒုံးက်ည္ေတြကေရာ လုံၿခဳံမႈရွိရဲ႕လား၊  ဒီလက္နက္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ 
သိသူေတြေရာ ေလတပ္ထဲမွာ ရွိပါေသးရဲ႕လား၊ ဒါေတြက  ေမးသင့္တဲ့ 
ေမးခြန္းမ်ားစြာထဲက တခ်ိဳ႕ေလာက္ဘဲ ရွိပါေသးတယ္။
ေဆာင္းပါးရွင္ – ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိ တစ္ဦး)
photayokeking.org ျပန္ဖတ္ရန္
ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ တပ္တြင္းေပါက္ကဲြသံမ်ား - အပိုင္း (၁)




No comments:
Post a Comment