လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ပႏၷက္တင္ မဂၤလာအခမ္းအနားတြင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းမွ မႏၷ႐ိုက္ေနစဥ္
ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးၾကန္႔ၾကာမႈ
ေလ်ာ့နည္းသြားေစရန္ လွည္းတန္းလမ္းဆံု ခံုေက်ာ္တံတားကို ေလးလခန္႔ျဖင့္ အၿပီးသတ္ ေဆာက္လုပ္
သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရြေတာင္ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈကုမၸဏီလီမိတက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ိုက္တာ
ဦးေအာင္ေဇာ္ႏိုင္က လွည္းတန္းလမ္းဆံုခံုေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ျခင္းပႏၷတင္ မဂၤလာအခမ္းအနားတြင္ေျပာသည္။
အဆိုပါလွည္းတန္းလမ္းဆံု
ခံုးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္ရန္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈ အေျခအေနမ်ားမ်ားမွာ ေျမျပင္ တိုင္းတာ
ျခင္းႏွင့္ Geometric Desing ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ Traffic Volume ေလ့လာဆန္းစစ္ျခင္း၊ အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းတြက္ခ်က္မႈ
အတြက္ Soll Investigation ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ TY Lin International
Pte.m Ltd အား ခန္႔အပ္၍ တံတားဒီဇိုင္းပံုစံမ်ား ပံုထုတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊
Preliminary Test Pile ႏွင့္ Load Test ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ဦးေအာင္ေဇာ္ႏိုင္ကရွင္းျပရာ
" ပထမဆံုး ဒီဇိုင္းေရးဆြဲျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ လွည္းတန္းလမ္းဆံုအပိုင္း၊
တာေမြလမ္းဆံုအပိုင္း ႏွစ္ခုလံုကို အဂၤလန္ႏိုင္ငံအေျချပဳ စင္ကာပူမွာရွိတဲ့ ကုမၸဏီကို
Traffic Annalisis ေပါ့၊ မီးပြိဳင့္လို္ Contral ေတြ၊ Traffic ဒီဇိုင္းေတြ လုပ္ေပးတဲ့ကုမၸဏီကိုအပ္လိုက္တယ္။
တံတားေပၚမွာ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေအာင္လဲ ေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ " ဟုေျပာသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္အတြင္
ခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္ပတ္သတ္၍ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္အပိုင္းကို ဦးေအာင္ေဇာ္ႏိုင္ကရွင္းျပရာ
" လက္ရွိမွာ ေျမေအာက္ Cable ေတြ ေျပာင္းေရႊ႕ေနပါၿပီ။ ရွိတာကိုေရြ႕ၿပီး Cable အသစ္ေတြထပ္ခ်သြားမွာပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ 2 Lane, 2 Lane စီကို လမ္းခ်ဲ႕ေပးမယ္။ မႏၷ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ 2
Lane ကို အၿပီးၿခံစည္း႐ိုးကာမယ္ " ေျပာသည္။
လွည္းတန္းလမ္းဆံုခံုးေက်ာ္တံတားကို
ရန္ကုန္-ျပည္လမ္း ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး တံတားအမ်ိဳးအစားမွာ သံမဏိသံယက္မႏွင့္
သံကူကြန္ကရစ္ျဖစ္ၿပီး တံတားအရွည္ေပ 2466 ေပ၊ တံတားအက်ယ္ေပ 508 လက္မ၊ ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ႏွင့္
လူသြားလမ္းအက်ယ္ 11 ေပ 2 လက္မ 4 Lane ႏွင့္ သံုးေပ (ႏွစ္ဖက္)၊ တံတားေအာက္ ကင္းလြတ္အျမင့္
18 ေပႏွင့္ ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း ခြင့္ျပဳတန္ခ်ိန္ တန္ 60 ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ ယင္းပႏၷတင္ အခမ္းအနားတြင္
ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မတီ
ဥကၠဌ ဦးစိုးသိန္းက " တစ္စ တစ္စ လူဦးေရက ပိုတိုးလာတယ္။ သာမာန္အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလူဦးေရ
ေျခာက္သန္းနီးပါးရွိတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံလူဦးေရ 10 ရာခိုင္ႏႈန္းရွိပါတယ္။
ဒီလူဦးေရရဲ႕ သြားေရး၊ လာေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးအလုပ္အကိုင္ကိစၥက မ်ားျပားလာမွားျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က အျခားတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕နဲ႕ အတူပါဘူး။ အလြန္အလုပ္႐ႈပ္ပါတယ္။
ဒါကလဲ လူထုနဲ႕ပတ္သတ္ေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုရဲ႕သြားလာေရး ပိုအဆင္ေျပရင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအတြက္
အနာဂတ္မွာ ပို၍ပို၍ေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရရဲ႕ျပႆနာေတြကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔အေျခခံအေဆာက္အအံုနဲ႕ လုပ္ေပးရမယ္။ ဒါဟာ အနာဂတ္အတြက္ အလြန္တရာမွ အဆင္ေျပသြားပါၿပီ
" ဟုေျပာသည္။
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္
ပတ္သတ္၍ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမည့္အစီအစဥ္မွာ ပဏာမသေဘာတူညီခ်က္ (MOU) ေရးထိုးေဆာင္ရြက္ခြင့္
ျပဳရန္၊ အေသးစိတ္ေငြတြက္ခ်က္မႈ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရန္၊ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးရန္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။ ဦးစိုးသိန္းက ဆက္လက္၍ " ဒီလုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္လို႕
မရွင္းလင္းရင္ ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းေပၚမွာ လံုး၀အက်ိဳးအျမတ္ရခ်င္လို႔ လုပ္ျခင္း
မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုခံုးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းဟာ လူထုေတြရဲ႕ စိတ္ညစ္စရာ ကိစၥရပ္ေတြကို
ေျဖရွင္းတာပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္း စက္မႈဇုန္ေတြကလဲ အမ်ားႀကီးတိုးတက္လာမွာပါ " ဟုေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းတြင္
ရန္ကုန္-ျပည္လမ္းမကို ယာဥ္ျဖတ္သန္းသြားလာမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး နံနက္ 6 နာရီမွ ညေန
6 နာရီအထိ ယာဥ္စီးေရ 35000 ႏွင့္ 40000 ၾကားရွိေၾကာင္းသိရသည္။ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္ျခင္း၊
မႏၷတင္မဂၤလာအခမ္းအနားကို မတ္ 11 ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ယင္းခံုးေက်ာ္တံတားကို
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ ေရႊေတာင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကုမၸဏီတို႔
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Ref; ရန္ကုန္တိုင္းမ္
No comments:
Post a Comment