Thursday, March 1, 2012

အစိုးရသက္တမ္း တႏွစ္ျပည့္ သမၼတ မိန္႔ခြန္း

November | 3/01/2012 07:47:00 PM | Best Blogger Tips
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း (၁ - ၃ - ၂ဝ၁၂ ရက္)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးနဲ႔တကြ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ာ။


ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၁ဝ အရ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ မူဝါဒမ်ား၊ တႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိမိတုိ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ေရွ႕ကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ကိစၥရပ္ေတြကို ဤလႊတ္ေတာ္ကေန တဆင့္ ျပည္သူမ်ား သိရွိေစရန္ တက္ေရာက္ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးစြာ ႏိုင္ငံေတာ္ တဝွမ္းလံုးမွာရွိတဲ့ မိဘ ျပည္သူမ်ားအားလံုး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ
ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားအားလံုး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုး ကိုယ္၏ က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္ဝၾကပါေစ
ေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းရင္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ လႊဲေျပာင္းရယူခဲ့တာ ဒီလဆိုရင္ တႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္သြားၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ တႏွစ္ျပည့္ အခါသမယမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားကေနတဆင့္ က်ေနာ္တို႔ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔
ႏုိင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကို အပ္ႏွင္းထားခဲ့ၾကတဲ့ မိဘျပည္သူမ်ားကို ဦးထိပ္ထားၿပီး က်ေနာ္တို႔ အစိုးရရဲ႕
ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ဆဲ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္ အစီအစဥ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး လမ္းေၾကာင္းကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာမွာ ဒီကေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး လမ္းေၾကာင္းအသစ္ကို စနစ္တက် ကူးေျပာင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို Burma Spring, Myanmar Spring အစရွိတဲ့ အမည္နာမအမ်ဳိးမ်ဳိး ကင္ပြန္းတပ္ ခံခဲ့ရတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ သိရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ တည္ၿငိမ္တဲ့ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈအေပၚ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ နားလည္မႈေတြ၊ ျမင့္မားလာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ယံုၾကည္မႈေတြ ဆင့္ပြားျဖစ္ေပၚလာေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လက္ ၾကိဳးပမ္းရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဗဟိုျပဳၿပီး ဒီမုိကေရစီ ေခတ္သစ္၊ စနစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းေနတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ စစ္မွန္ခိုင္မာတဲ့ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ေလာကပါလ တရားမ်ားထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္
ႏုိင္ၿပီလားလို႔ေမးရင္ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီး ၾကိဳးစားရဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ေျခလွမ္းေပါင္းမ်ားစြာ
ေလ်ာက္လွမ္းရဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ကို တည္တံ့ခိုင္မာရွင္သန္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္း
ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမယ့္ ေရရွည္လမ္းစဥ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တႏွစ္ျပည့္ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တာေတြ ရွိသလို၊ စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ားအျပား ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရတာကိုလည္း ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္က က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလို က်ေနာ္တို႔ အစိုးရအေပၚ သံသယ ရွိေနသူေတြ၊ မယံုမၾကည္ျဖစ္ေနသူေတြ ျပည္တြင္းမွာေကာ ျပည္ပမွာပါ အမ်ားႀကီးရွိေနတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳးစားၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ မိဘျပည္သူေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ စနစ္မ်ဳိးစံုကို ေတြ႔ၾကံဳခံစားၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ပကတိ အေျခအေနမွန္ကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ အစိုးရဟာ ဘယ္လို အစိုးရျဖစ္သလဲ ဆိုတာကို အကဲျဖတ္ၾကမွာျဖစ္သလို ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔အစိုးရ ေဆာင္ရြက္ေနတာဟာ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြ အတြက္ အနာဂတ္ သမိုင္းေၾကာင္းအတြက္ အထူးပဲ အေရးႀကီးလွတဲ့ လမ္းေၾကာင္းအေပၚမွာ ေလ်ာက္လွမ္းေနရ တယ္ ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေလးေလးနက္နက္ သိရွိနားလည္ ခံယူထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ အစိုးရဟာ ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္သလို အနာဂတ္ သားစဥ္ေျမးဆက္အတြက္လည္း သမိုင္းတြင္မယ့္ စတင္ျခင္းအသစ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ခံယူထားပါ တယ္။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔အစိုးရရဲ႕ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ ေအာင္ျမင္မႈ ခိုင္မာမႈ ေရရွည္တည္တံ့မႈ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေနာင္အစိုးရအစဥ္အဆက္ ေကာင္းေမြ၊ ဆိုးေမြ ခံစားၾကရမယ္ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အေလးအနက္ ခံယူထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး ဆိုရာမွာ ယခုလို ေခတ္တေခတ္ကေန ေခတ္သစ္တရပ္ကို စနစ္တခုကေန စနစ္သစ္ တခုကို ကူးေျပာင္းႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈ စနစ္တက်နဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိမႈ တို႔ဟာ သိပ္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကမၻာ့ေရးရာ အေျခအေနမ်ားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္း မႈ ျဖစ္စဥ္ဟာ မိဘျပည္သူမ်ားအတြက္ တကယ့္ကို ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ စံနမူ သာဓက ျပဳဖြယ္ရာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကူးေျပာင္းမႈႀကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြ ေရာက္ရွိေအာင္ ဘယ္သူေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာလဲ။ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရခ်ည္းပဲ သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။

ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြ အရပ္ဘက္က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ လႊတ္ေတာ္အရပ္ရပ္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးေတြ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္နဲ႔ စတုတၳမ႑ိဳင္ မီဒီယာေတြ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ တပ္မေတာ္စတဲ့ stakeholders
ေတြ အားလံုးက စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီ ၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ ဦးထမ္းပဲ့ထမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အက်ဆံုးကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသား တိုင္းရင္းသား မိဘ ျပည္သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းတင္က်န္ရစ္မယ့္ သမိုင္း စာမ်က္ႏွာ အသစ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ တကမၻာလံုးက ေစာင့္ၾကည့္မႈေတြၾကားမွာ ျမန္မာ့ ဒီမုိကေရစီေခတ္သစ္ကို လမ္းဖြင့္ေပးႏုိင္ခဲ့ၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြ တက္ညီလက္ညီ ေဖၚေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းမွန္မွာ ဆက္လက္
ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံသားအားလံုး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္စတမ္း ေလွ်ာက္လွမ္းၿပီး မတူညီတာေတြကို ဖယ္ထားၿပီး တူညီတာေတြ ကို ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီဟာလည္း ခိုင္မာသည္ထက္ ခိုင္မာလာမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
Ref; VOA

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1