Saturday, January 5, 2013

ျပည္တြင္းျဖစ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႕ Interpersonal Skills

Ever November | 1/05/2013 04:31:00 PM | Best Blogger Tips
တေန႕တုန္းက လွည္းတန္းေစ်းနားက ကုန္မာပစၥည္းေရာင္းတဲ႕ ဆိုင္မွာ က်မ ရံုးခန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ႕ ပစၥည္းအခ်ိဳ႕ ၀ယ္ျဖစ္တယ္။ ပလပ္စတစ္ဗူးေလးေတြ ေတြ႕ေတာ႕ ပစၥည္းေတြထည္႔သိမ္းဖို႕ သတိရၿပီး ၀ယ္ဖို႕ စဥ္းစားမိပါတယ္။
 
ဗူးေလးေတြက  ပန္းေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ အျဖဴေရာင္ စတဲ႕အေရာင္အျပင္ အျခား အေရာင္ေတြလည္း ရွိတယ္။ဒါ႕အျပင္  တရုတ္ျပည္္ထုတ္၊ ယိုးဒယားျပည္ထုတ္နဲ႕ ျမန္မာျပည္ထုတ္ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳး ရွိတယ္။
 
က်မကို ဆိုင္ရွင္က ေမးတယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲက ယူမလဲတဲ႕။  က်မက ျမန္မာျပည္ထုတ္ ယူမယ္ဆိုေတာ႕သူက က်မကို ဆက္ေျပာတယ္။ ျမန္မာျပည္ထုတ္က နည္းနည္းေစ်းပိုတယ္၊ ေစ်းသက္သာတာ ၾကိဳက္ရင္ တရုတ္ပစၥည္းယူပါလားတဲ႕။
 
ေစ်းနႈန္းေတြကို ၾကည္႔ေတာ႕လည္း တကယ္လည္း ေစ်းေတြက တရုတ္ျပည္ထုတ္က ေစ်းအေပါဆံုး၊ ေစ်း အသက္သာဆံုး ၊ ျမန္မာျပည္ထုတ္ကေတာ႕ တရုတ္ပစၥည္းေတြေလာက္ ေစ်းနိမ္႔ၿပီး မေရာင္းႏိုင္ဘူး ၊ ယိုးဒယားပစၥည္းေလာက္ လည္း ေစ်းမျမင္႔ပါဘူး။
 
က်မက ျမန္မာျပည္ ထုတ္ပဲ ယူမယ္လို႕ ေျပာျပတယ္ ၿပီးေတာ႕ က်မ ဆိုင္က အေရာင္း၀န္ထမ္းနဲ႕ ဆိုင္ရွင္ေတြကို က်မရဲ႕ အယူအဆတခုကို ေျပာျပတယ္။ ႏိုင္ငံထုတ္ေတြနဲ႕ ယွဥ္ၿပီး ေရာင္းေနတဲ႕ ကုန္ပစၥည္းေတြမွာ က်မအေနနဲ႕ကေတာ႕ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္ထုတ္ကိုပဲ အားေပးမယ္၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးရမယ္လို႕ ေျပာျပျဖစ္တယ္။
 
မၾကာခင္မွာ တိုင္းျပည္ထဲကို ၀င္ေရာက္လာေတာ႕မဲ႕ ႏိုင္ငံတကာက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြ ရွိတယ္။ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် စိတ္၀င္စားစြာနဲ႕ ေမးျမန္းၿပီး ၀င္ေရာက္လာၾကတဲ႕ ကမၻာလွည္႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ရွိတယ္။
 
မၾကာခင္မွာ က်မတို႕ တိုင္းျပည္ထဲမွာ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏံွသူေတြ ၀င္လာေတာ႕မယ္၊ သူတို႕ေတြက ေငြလည္း ပိုတတ္ႏိုင္ၾကတယ္၊ နည္းပညာအရလည္း သာတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္ထိ ထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိတယ္။ သူတုိ႕ေတြ၀င္လာရင္ ျပည္တြင္းက   ျမန္မာႏိုင္ငံသား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ စိုးရိမ္စရာေတြ ရွိတယ္။
 
အဲဒီထဲကမွ ေငြမရွိ၊ အာဏာမရွိတဲ႕ တႏိုင္တပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေလးေတြ အတြက္ပိုၿပီး စိတ္ပူရတယ္၊ လုပ္ငန္းငယ္ေလးေတြ ျဖဳတ္ထြက္သြားႏိုင္တယ္။  အဲဒါေၾကာင္႕ က်မအေနနဲ႕ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြနဲ႕ ယွဥ္ၿပီး ေရြးရမယ္ဆိုရင္ က်မကေတာ႕ျပည္တြင္းျဖစ္ကိုပဲ ေရြးမယ္လို႕ ေျပာျဖစ္ပါတယ္။
 
ပစၥည္းအရည္အေသြးကလည္း သိပ္မကြာဘူး၊ ေစ်းနႈန္းလည္း မကြာလွဘူး ဆိုရင္ လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ကိုပဲ ေရြးသင္႔တယ္လို႕ က်မရဲ႕ အယူအဆကိုလည္း ေျပာျဖစ္ပါတယ္။
 
ျပည္တြင္းက လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း ႏိုင္ငံတကာကေန ၀င္လာၾကမဲ႕ သူေတြနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုင္တဲ႕ အေနအထားျဖစ္ေအာင္ ခုကတည္းက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင္႔ပါၿပီ၊ အခ်ိဳ႕ကလည္း ျပင္ဆင္ထားၿပီး အဆင္သင္႕ရွိေနၾကတာေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
 
က်မရဲ႕ တဦးတည္းအျမင္ကေတာ႔ က်မတုိ႕ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ကိုယ္ခံအားေကာင္းဖို႕ လိုတယ္၊ က်မတို႕ေတြ အတြက္ Interpersonal Skillsက အေရးၾကီးလာပါၿပီ။ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းဖို႕ လိုလာၿပီ လူတုိင္းရဲ႕ စကားေတြကို ႏွလံုးသားနဲ႕ နားေထာင္ေပးဖုိ႕ လိုတယ္လို႕ က်မ ျမင္မိတယ္။ ေတြ႕ၾကံဳတဲ႕ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကမယ္။
 
ေနာက္ က်မတို႕ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္ျဖစ္တဲ႕ Deadline ေတြမွာ စံမမီတာေတြပါပဲ။ က်မတုိ႕ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက Deadline နဲ႕ ၿပီးေအာင္ လုပ္ဖို႕ အားထုတ္မႈ လိုအပ္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။
 
နယ္ပါယ္အသီးသီးမွာပါ၊ Deadline နဲ႕ ျပီးေအာင္လုပ္ဖို႕ထက္ ဘာေၾကာင္႔မၿပီးတာလဲဆိုတဲ႕ ဆင္ေျခကို ေပးဖို႕ အျမဲ ၾကိဳးစားတတ္တဲ႕ အက်င္႕ေတြကိုလည္း ျပင္သင္႔တယ္လို႕ က်မ ျမင္မိတယ္။ လူတိုင္းဟာ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။
 
အခ်ိန္တိုတိုနဲ႕ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လူတိုင္းမလုပ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ က်မတို႕ေတြ အခ်ိန္တိုတိုနဲ႕ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားၾကရင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက လူေတြထက္၊စင္ကာပူကလူေတြထက္ ပိုထူးခၽြန္ၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။
 
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္ ခ်ႏိုင္ေအာင္ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ အေပၚမွာ စဥ္းစား ေတြးေခၚၾကမယ္။ အခ်ိန္ျဖဳန္းတီးမႈေတြကို ေလ်ာ႕ခ်လိုက္ၿပီး အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တို္င္း အက်ိဳးရွိေအာင္ ေနၾကရေအာင္ပါ။
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1