မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ႀကီး
ဦးေအာင္မင္းက ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲ ၌
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဒီလမ္းေၾကာင္းကို
ဖြင့္ေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ အဲဒီ့မွာ တိုင္းရင္းသားေတြရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး
ဟိုဘက္မွာရွိတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ လည္း
စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္းေတြဖြင့္လို႔ရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီလမ္းႀကီးက
လုပ္သင့္တဲ့လမ္းျဖစ္ပါတယ္။ မိုးကုန္ ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔
စၿပီးလုပ္ဖို႔ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္”ဟု
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျပာသည္။
ေသမင္းတမန္မီးရထားလမ္းအား
ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ယခင္လမ္းေဟာင္းတာေဘာင္မ်ားအတိုင္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး
ျပန္လည္အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္အားျဖင့္ အနည္းဆံုး(၃)ႏွစ္ခန္႔
ၾကာျမွင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
“ရထားလမ္းတစ္ခုေဖာက္လုပ္တာကေတာ့
ကားလမ္းေဖာက္သေလာက္ေတာ့ မျမန္ဘူး။ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ၾကာမွာေပါ့။
မိုးကုန္ရင္ အဲဒီ့လုပ္ငန္းႀကီးကို ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ႏိုင္ေအာင္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပင္ဆင္ထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ နဂိုလမ္းေၾကာင္း
တာေဘာင္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ့တာေဘာင္ အေဟာင္းေတြကို ျပန္သံုးမွာျဖစ္ပါတယ္”ဟု
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ဆက္၍ေျပာသည္။
အဆိုပါေသမင္းတမန္မီးရထားလမ္းအား
စတင္ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ (၁) ဒုတိယကမာၻတြင္ ဂ်ပန္တို႔ေအာင္ႏိုင္ေရးအတြက္
အထူးအေရးႀကီးေသာ လက္နက္ခဲယမ္းမ်ား အျမန္ဆံုးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏိုင္ေရး၊(၂) ျမန္မာႏိုင္ငံမွ
ထြက္ကုန္ သြင္းကုန္ မ်ားကို ျမန္ဆန္စြာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏိုင္ေရး၊ (၃)
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အျခားႏုိင္ငံမ်ား လြယ္ကူစြာမဟာမိတ္ ခ်စ္ၾကည္မႈ ျပဳလုပ္
ႏိုင္ေရး၊ (၄) စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား
ဆင္းရဲက်ပ္က်ပ္တည္းလ်က္ရွိရာ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးပါက ျမန္မာျပည္
ခ်မ္းသာလာေစေရး စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္(၄) ခ်က္ျဖင့္
စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အဲဒီလမ္းက
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာက လုပ္ရမွာ လြယ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နဂိုလမ္းက
ရွိၿပီးသားပဲ။ စရိတ္ေတာ့ ကုန္မယ္ ဒါေပမယ့္ ျမန္ျမန္ၿပီးႏိုင္တယ္။
စီးပြားေရးကုန္သြယ္မႈအပိုင္းမွာလည္း ဖြ႕ံၿဖိဳးလာႏိုင္တယ္။ ဒီရထားလမ္းက
ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ ဆိုရင္ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ စစ္ၿပီးကတည္းက ပိတ္ထားလိုက္တာ။
တကယ္ျပန္လုပ္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ မ်ားမွာပါ”ဟု
မြန္အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီပါတီမွ ဥကၠဌျဖစ္သူ ဦးႏိုင္ေငြသိမ္း ကေျပာသည္။
ေသမင္းတမန္မီးရထားလမ္းကို
၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္
ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ႏွင့္ မဟာမိတ္တပ္သား တစ္ေသာင္းေက်ာ္
အသက္ဆံုးရံူးခဲ့ရသည့္အတြက္ ေသမင္း တမန္ရထားလမ္း
အျဖစ္ထင္ရွားခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
အဆိုပါရထားလမ္းသည္
မိုင္ေပါင္း(၂၅၀)ေက်ာ္ရွည္လ်ားၿပီး ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္
ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးသည့္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း
သိရသည္။
ေက်ာ္ဇင္မန္း(ျမစ္မခ)
No comments:
Post a Comment