Thursday, July 12, 2012

တိရစာၦန္ေလးမ်ားအေၾကာင္း ၂

Ever November | 7/12/2012 03:55:00 PM | Best Blogger Tips

က်မရဲ႕ လူ႔သက္တမ္း ၆၆ ႏွစ္ဆိုတဲ့ ေရာင္စံုမွန္ေျပာင္းနဲ႔ ၾကည့္လိုေတာ့ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆ဝ မေျပာနဲ႔၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၆ ႏွစ္ကနဲ႔ေတာင္ ကြာျခားေနၿပီဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင္းလဲဆိုေတာ့ ကမာၻေလာကႀကီးေရာ၊ က်မ ေရာ ႏွစ္ခုစလံုးက ဒီအခ်ိန္ေတြထဲမွာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆ဝ က က်မနဲ႔ တိရစာၦန္ေလးေတြရဲ႕ ပတ္ သက္မႈ (ဒီလိုပဲ သံုးႏႈန္းလို႔ရမယ္ဆိုရင္) က ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာပဲ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ေခြးဝဲစားေတြနဲ႔ သနားစဖြယ္ ျမင္ရတဲ့ ျမင္းေတြအေၾကာင္းကို က်မငယ္ဘဝရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းအျဖစ္ က်မ ေရးခဲ့ဘူးပါတယ္။ ငယ္ဘဝမွာ အကြၽမ္းဝင္ခဲ့တဲ့ အျခားတိရစာၦန္ကမာၻကေတာ့ ငွက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္မွာ အဲဒီတုန္းက အေဆာင္အအံုေတြ မ်ားမ်ားစားစားမရွိေသးဘဲ က်မတို႔ေနတဲ့ လမ္းကလည္း ေျမနီေတြ ေက်ာက္က်ဳိးေတြ ခင္းထားတဲ့ တိတ္ဆိတ္တဲ့ လမ္းသြယ္ေလးျဖစ္ၿပီး အနားသတ္အေနနဲ႔ ဝါး႐ံုေတြ၊ က်မတို႔ရဲ႕ႏြားေတြကို လႊတ္ေက်ာင္းထားလို႔ရတဲ့ တြင္းေတြ၊ ခ်ဳိင့္ေတြနဲ႔ စားက်က္ကြင္း က်ဳိးက်ဲ၊ ေရေမွာ္ေတြ ဖံုးေနတဲ့ ေရကန္ကေလးနဲ႔ တပိုင္း တစ ၿပိဳလဲေနတဲ့ အုတ္နံရံေတြ ရွိတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းရွိတယ္။ ေရွးက်က် ေဆာက္ထားတဲ့ သစ္သားေက်ာင္းျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းမႈမရွိတဲ့ ေက်ာင္းဝင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းအေဟာင္း ေတြ၊ ေစတီငယ္ေတြနဲ႔ ျပင္ပ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ ေလာကနဲ႔ မဆက္စပ္တဲ့ ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့ ဘအာဝါသရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေရာ၊ က်မတို႔အိမ္ေရာ ေတာင္ကုန္းခပ္ေသးေသးနီးပါးအရြယ္ရွိတဲ့ ကုန္းျမင့္ေပၚမွာရွိၿပီး က်မတို႔အိမ္ေရွ႕က လမ္း ဟာ ေတာင္ၾကားျဖတ္လမ္း ကေလးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
က်မတို႔အိမ္ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္က အဆင့္မညီတဲ့ ေျမခင္းသံုးထပ္ေပၚ ျဖန္႔က်င္းေနၿပီး သစ္ပင္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့အတြက္ ငွက္မ်ဳိးစံု အတြက္ ေနခ်င္စရာေနရာ ျဖစ္လို႔ေနပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ က်ီးကန္းေတြ၊ ဆက္ရက္ေတြ၊ ခ်ဳိးေတြ၊ ခိုေတြ နဲ႔ စာကေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားလြန္းလို႔ က်မတို႔ သတိမထား မိေအာင္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ က်မက က်ီးကန္းေတြ ညေန ေစာင္း အိပ္တန္းတက္ဖို႔ ပ်ံၾကတာကို ေစာင့္ၾကည့္ရတာ သိပ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ေကာင္းကင္တခုလံုး အမည္းေတာင္ပံေတြ ျဖန္႔ၾကက္ စြန္းထင္းၿပီး အုတ္အုတ္က်က္က်က္နဲ႔ ျဖစ္ေနတာကိုပါ။ လြမ္းစရာေကာင္းေအာင္ တြန္တတ္တဲ့ ဥၾသသံက ေတာ့ ေႏြဦးရဲ႕ ဂီတတပိုင္းလိုပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို ေတြ႔ဖို႔ေတာ့ ခက္တယ္။ က်မ အခုျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ က်မ ငယ္ ငယ္တုန္းက အဲဒါအတြက္ သိပ္ၿပီးေတာ့ စူးစူးစမ္းစမ္းမရွိခဲ့ပါဘူး။ က်မ မွတ္မိတာ တခုကေတာ့ ၾကက္တူေရြးတေကာင္ ျခံထဲက သစ္ပင္ေပၚကေန က်မတို႔ကို ငံု႔ၾကည့္ေနပံုဟာ လူေတြအားလံုး သူ႔အေပၚ အံခ်ီးဘနန္း ျဖစ္ေနတာကို သိေနတဲ့ ပံုေပါက္ေနတယ္။ တရက္မွာေတာ့ ေန႔ခင္းႀကီးမွာပဲ ဇီးကြက္တေကာင္ သစ္ပင္ေပၚက ျပဳတ္ၾကလာတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ မာလီက ေကာက္ယူၿပီး လာျပေတာ့ သူ႔ကို တအံတၾသ ၾကည့္ေနတဲ့ က်မ မ်က္ႏွာကို အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ မ်က္ေတာင္ခတ္ ၾကည့္ေနခဲ့ပါတယ္။
က်မတို႔ လမ္းကေလးရဲ႕အဆံုး အေပၚကုန္းထိပ္မွာ ၁၉ ရာစု လက္ရာ အိႏၵိယႏြယ္မ်ားေနခဲ့တဲ့ တိုက္အိမ္ေဟာင္းႀကီး တလံုးရွိပါတယ္။ အိမ္ရဲ႕ခမ္းနားခဲ့တဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ ပစ္ထားျခင္းခံရတဲ့ ဥယ်ာဥ္ရဲ႕ လြမ္းေမာ ဘြယ္ရာအျဖစ္ကို အိမ္ရွင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ကင္းမဲ့ေနခဲ့တဲ့ အျဖစ္က ပိုလို႔ အားျဖည့္ထားေနပါေသးတယ္။ ဟိႏၵဴသူေ႒း ေတြပိုင္တာျဖစ္ၿပီး ဒုတိယကမာၻစစ္ ျမန္မာျပည္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ အိႏၵိယကို ျပန္ေျပးၾကတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ စိတ္ခ် ရတဲ့ ျခံေစာင့္ေတြနဲ႔ ထားခဲ့ၾကတာ၊ စစ္အတြင္းတေလွ်ာက္လံုးလည္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ၿပီး အိမ္ရွင္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေပၚမလာေတာ့ေပမဲ့ သစၥာရွိရွိနဲ႔ ဒီလိုပဲ ဆက္လက္ ေနထိုင္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ က်မ မွတ္မိသေလာက္ ရွားရွားပါးပါး တခါ ႏွစ္ခါေလာက္ပဲ အရပ္ရွည္ၿပီး ဒိုတီဝတ္ထားတဲ့ အဲဒီ့ျခံေစာင့္ေတြက က်မတို႔ကို သူတို႔ ျခံထဲ လာလည္ခြင့္ေပးပါ တယ္။ ခ်ံဳေတြ ႏြယ္ပင္ေတြၾကားထဲ မီးခိုးေရာင္ ေက်ာက္တုံး ေရကန္ထဲက ေရပန္းႏွစ္ခုကေတာ့ ေရမရွိေတာ့ေပမယ့္ က်မ အတြက္ အင္မတန္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွပါတယ္။ ဒီအေပၚ ထပ္ဆင့္အားျဖည့္လိုက္တာကေတာ့ ခံုတန္းေလးေတြ ေပၚ ထိုင္ေနတဲ့ အေကာင္ႀကီးႀကီး ကတၱဝါႀကီးႏွစ္ေကာင္က ေျခာက္ေသြ႔လွတဲ့ ဝင္းျခံဥယ်ာဥ္ကို သူတို႔ရဲ႕ ေတာက္ပလွ တဲ့ အေရာင္ေတြနဲ႔ ေတာက္ပေစခဲ့ပါတယ္။ က်မ အတြက္ သူတို႔ကေတာ့ ရန္ကုန္တိရစာၦန္႐ံုကလြဲရင္ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးတဲ့ အံဖြယ္အေကာင္းဆံုး သတၱဝါႀကီးေတြပါပဲ။
အလည္အပတ္လုပ္ဖို႔ ေနရာေတြနည္းလွတဲ့ အဲဒီ့အခ်ိန္ေတြတုန္းက တိရစာၦန္႐ံုသြားတယ္ဆိုတာ အထူးအခြင့္အေရးပဲ။ တိရစာၦန္႐ံုက က်မတို႔အိမ္နဲ႔ သိပ္မေဝးလွေတာ့ ေမွာင္ရီပ်ဳိးလို႔ တိတ္ဆိတ္တဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ျခေသၤ့ေတြရဲ႕ ဟိန္းေဟာက္ သံက က်မအတြက္ အံစရာခ်ည္းပါပဲ။ ျခေသၤ့ေတြဘာလို႔ ညေနတိုင္း ဟိန္းေနတာလဲလို႔ လူႀကီးေတြကိုေမးေတာ့ တခ်ဳိ႕ က ညေနအစာေကြၽးခ်ိန္ေၾကာင့္လို႔ ေျဖၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သူတို႔အိမ္ကိုလြမ္းလို႔ ဟိန္းၾကတာလို႔ ေျပာၾကတယ္။ သူတို႔ ကို တိရစာၦန္႐ံုမွာ သြားၾကည့္တဲ့အခါ က်မက သူတို႔ေတြ ေလွာင္အိမ္ေတြထဲ ဂနာမၿငိမ္ပံုကို စိတ္ဝင္စားမိၿပီး ဟိုဘက္ ေလွ်ာက္၊ ဒီဘက္ ေလွ်ာကလွမ္းေနတဲ့ ေျခလွမ္းေတြဟာ အေဝးႀကီးက သူတို႔အိမ္ကို လြမ္းလို႔ျဖစ္မွာပဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ က်မ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အဂၤါေန႔မွာ ေမြးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗမာ့အစဥ္အလာေဗဒင္ အလိုအရ ျခေသၤ့ျဖစ္တာေၾကာင့္ က်မက ဒီျခေသၤ့ႀကီးးေတြကို သက္သက္သနားေနမိတာ ျဖစ္မွာပါ။
ေမ်ာက္မ်ဳိးႏြယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ တမ်ဳိး၊ တိရစာၦန္႐ံု အလည္လာၾကတဲ့ သူေတြ အႀကိဳက္မ်ားလွတဲ့ “ေမ်ာက္ ရြာ” ၾကေတာ့ က်မသိပ္မႀကိဳက္ဘူး။ က်မ မ်က္စိထဲ ေမ်ာက္ေတြၾကည့္ရတာ သိပ္ၿပီးမေဖာ္ေရြလွသလို ေပ်ာ္ရြင္ပံုလည္း မေပါက္ဘူး။ သူတို႔ မ်က္လံုးစိုက္ၾကည့္ပံုက မလိုမုန္းထားရွိၿပီး သူတို႔ လုပ္ပံုကိုင္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္ေနၾကသူေတြကို ေလွာင္သလို သြားေစ့ျပတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ရွိရာ ပစ္ေပးသမွ် ေျမပဲနဲ႔ အျခားစားစရာေတြကို တရႈပ္ရႈပ္ တမဲမဲနဲ႔ပဲ ပိုင္ ပိုင္ႏုိင္ႏိုင္ ဖမ္းၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆင္ေတြနဲ႔ သိပ္ကြာၾကတယ္။ ဆင္ေတြဆို သူတို႔ကို ေပးတဲ့ ငွက္ေပ်ာ္သီးနဲ႔ မုန္႔ေတြ ကို လွမ္းယူရင္လည္း သူတို႔ရဲ႕ႀကီးမားတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးေတြ႔ ေရာင့္ရဲမႈနဲ႔ ဣေႁႏၵရရ၊ ႏွာေမာင္းေတြ ယမ္းလိုက္ပံုကလည္း ယို႔ယို႔ က်ဳိးက်ဳိးနဲ႔ က်မအထင္ေတာ့ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ျပလိုက္တာလို႔ ထင္ပါတယ္။
က်မ အရြယ္ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ တိရစာၦန္႐ံုကို ႏွစ္ေခါက္ပဲေရာက္ေတာ့တယ္။ နီေပါမွာ တေခါက္၊ လန္ ဒန္ မွာ တေခါက္။ က်မတို႔ရဲ႕ တေန႔လည္ခင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းဖို႔ အတြက္နဲ႔ ေနာက္ၿပီး ဟိမဝႏာၱေတာင္တန္းေပၚက တိရစာၦန္႐ံု ဆိုတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခသိပ္မရွိသလိုမို႔ မိုက္ကယ္နဲ႔ က်မ ခတၱဴမႏၵဴ တိရစာၦန္႐ံုကို သြားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္ရတာ ဝမ္းနည္းစရာေတာင္ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္တယ္။ သန္႔ရွင္းမႈလည္းမရွိ တိရစာၦန္ေတြကလည္း အသက္မဝင္လွဘူး။ ျခေသၤ့ေတြ က်ားေတြကို ေခြးသားေတြ ေကြၽးတာမို႔ ေခြးအရွင္နံရရင္ သူတို႔လႈပ္ရွားေသာင္းက်န္းမွာ စိုးလို႔ က်မတို႔ရဲ႕ ဘူတန္မ်ဳိး တယ္ရီယာေခြးေလးကို အျပင္မွာ ထားခဲ့ခိုင္းတယ္။ ဒီလိုေနရာမ်ဳိးေတာ့ ေနာင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ သြားခ်င္ စရာမေကာင္းတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳပဲ ရခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တေခါက္၊ ေနာက္ဆံုးလည္းျဖစ္တဲ့ တိရစာၦန္႐ံုအလည္တေခါက္ကေတာ့ ေနာက္ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာမွာ က်မ သား အလက္စႁႏၵားကို ဝွစ္ပ္စနိတ္ တိရစာၦန္႐ံုကို လိုက္ပို႔ရပါတယ္။  ခတၱဴမႏၵဴ တိရစာၦန္႐ံုနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ အင္မတန္ လွပေအာင္ ထိမ္းသိမ္းထားတယ္ဆိုေပမယ့္ အေလွာင္ခံ၊ အက်ဥ္းက်ခံရတဲ့ တိရစာၦန္ေတြ ၾကည့္ရတာ စိတ္ပ်က္မိတယ္။ တိရစာၦန္ေတြက မေျပာင္းလဲေပမယ့္ လူေတြက တိရစာၦန္ေတြအေပၚ လႊမ္းမိုးတာကို ခံစားမိတဲ့ က်မအျမင္က ေျပာင္းလဲ သြားၿပီေလ။ က်မ ဝန္းက်င္ကမာၻမွာ က်မ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ေျပာင္းလဲပံုေတြေၾကာင့္ တိရစာၦန္ေတြနဲ႔ လူေတြၾကားထဲ ပတ္သက္မႈအေပၚ က်မရဲ႕ အျမင္ေတြ ပိုၿပီးေတာင္ ေျပာင္းလဲလာ လိမ့္မယ္ဆိုတာ ဒီတုန္းက မသိခဲ့ပါဘူး။
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႔ထုတ္ Mainichi ဂ်ပန္သတင္းစာတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဖာ္ျပၿပီး)
ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ ၂ ၊ အမွတ္ ၁ဝ၂
naytthit.net

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1