Friday, June 7, 2013

ရဲစခန္းမွဴးက က်မ္းက်ိန္ရန္ၿငင္းဆိုခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္အား ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ေ၀ဖန္

Ever November | 6/07/2013 10:49:00 AM | Best Blogger Tips
ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ပုသိမ္ခရိုင္တရားရံုးတြင္ လူသတ္မႈ စစ္ေဆးရာ တရားလိုျဖစ္သူ ငပုေတာၿမိဳ႕မ ရဲစခန္းမွဴးမွ က်မ္းက်ိန္ရန္ ျငင္းဆိုခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္အေပၚ တရားသူႀကီးအေနျဖင့္ တရားဥပေဒအတုိင္း ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ေ၀ဖန္လ်က္ရွိသည္။
 
အမႈတစ္ခုျဖစ္ပြားပါက တရားရံုး၌ က်မ္းက်ိန္ရမည္ဆိုေသာ္လည္း ဧၿပီလအတြင္း၌ ငပုေတာျမိဳ႕နယ္၊ ၀က္စုေက်းရြာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ လူသတ္မႈအတြက္ တရားလိုစခန္းမွဴးကို  ပုသိမ္ခရုိင္ ဒုတိယခရုိင္တရားသူၾကီး(၁)မွ က်မ္းက်ိန္ခိုင္းရာ ရဲ၀န္ထမ္းအေနျဖင့္ သစၥာအဓိဌာန္သာ ျပဳရန္လိုၿပီး က်မ္းက်ိန္ရန္ ဥပေဒမရွိဟုဆိုကာ က်မ္းက်ိန္ျခင္းကို ေရွာင္လႊဲခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
 
"ဘယ္ဥပေဒမွာမွ ရဲကိုက်မ္းက်ိန္ရာကေန ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားတာမရွိဘူး၊ တရားသူၾကီးအေနနဲ႔ တကယ္တမ္း က်မ္းမက်ိန္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ တရားသူၾကီးက က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အတိုင္းတရားရုံးေရွ႕ ေရာက္ျပီး က်မ္းမက်ိန္ရင္ မစစ္ဘဲနဲ႕ ျပန္ေတာ့လို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိတယ္"ဟု ပဲခူးတိုင္း ၊ တိုင္းတရားသူၾကီး (အၿငိမ္းစား) တစ္ဦးကေျပာသည္။
 
က်မ္းက်ိန္မႈကို မည္သူမဆို ဘာသာ၊ အာဏာစသည့္ မည္သည့္ၾသဇာႏွင့္မွ ေရွာင္လႊဲ၍ မရေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းကရွိခဲ့သည့္ တရားရုံးလက္စြဲဥပေဒ(BCL)၏ သက္ေသခံ ဥပေဒပုဒ္မ(၁)မွ(၁၆၇) အထိတြင္ မပါ၀င္ေၾကာင္း က်မ္းက်ိန္ရျခင္းမွာ မဟုတ္မမွန္ထြက္ဆိုမိပါက အဆိုပါ က်မ္းတြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း အထိခိုက္ခံရေၾကာင္း ၊ မွန္ေသာစကားထြက္ဆိုပါက က်မ္းပါအတိုင္း ေကာင္းက်ိဳးရမည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ မည္သူမဆို က်မ္းကိုင္ျပီးမွ တရားရုံးတြင္ ထြက္ဆိုရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။
 
" တရားရံုးမွာ တရားသူၾကီးက ခိုင္းရင္ လုပ္ကိုလုပ္ရမွာပဲေလ၊ ဒါကိုမလုပ္ဘဲ ျငင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တာ၀န္က် တရားသူၾကီးရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္သြားျပီ က်န္တာေတြက သူဆက္လုပ္ရမွာေလ"ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦး၀င္းျမင့္ ကေျပာသည္။
 
ငပုေတာၿမိဳ႕မ ရဲစခန္းမွဴးသည္ က်မ္းက်ိန္ျခင္းအစား ရဲ၀န္ထမ္းတို႔၏ ရြတ္ဆိုမႈအတိုင္း မွန္ကန္စြာ ထြက္ဆိုပါမည္ဟု ေလးနက္တည္ၾကည္စြာ သစၥာအဓိဌာန္ျပဳပါသည္ဟု က်ယ္ေလာင္စြာရြတ္ဆို၍ ထြက္ဆိုခ်က္ခဲ့ျခင္းကို ဒုတိယခရုိင္တရားသူၾကီး(၁)က လက္ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
 
ဧၿပီလလယ္တြင္ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ ၀က္စုေက်းရြာတြင္ ေနထိုင္သည့္ လင္မယား(၂)ဦး စကားမ်ားရန္ျဖစ္ရာမွ ဇနီးမွ လင္ေယာက်ၤားျဖစ္သူအား သတ္ျဖတ္ခဲ့သည့္ လူသတ္မႈအတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ရဲစခန္းမွ တရားလိုျပဳလုပ္၍ အမႈရင္ဆုိင္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မ်ိဳးမင္းထြန္း - ဧရာ၀တီတိုင္း(ျမစ္မခ)

No comments:

England - Premier League

Italy - Serie A

Spain - Primera Division

Germany - Bundesliga

France - Ligue 1